خودروهای برقی از چه روزی به خیابان‌های تهران می‌آیند؟

کدخبر: ۶۳۴۲۴۳
اقتصادنیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره زمان ورود خودروهای برقی به تهران گفت: کار ثبت سفارش مربوط به قرارداد چین در هفته جاری با کمک دولت انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم در بهار سال آینده نخستین بخش از این خودروها را وارد کشور کنیم.
خودروهای برقی از چه روزی به خیابان‌های تهران می‌آیند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در حاشیه آئین رونمایی از جدیدترین خودروهای برقی ناوگان حمل و نقل شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرارداد شهرداری تهران در حوزه برقی‌سازی در دو محور دنبال شده که بخشی از آن مربوط به خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی است، افزود: ۵۰۰ دستگاه آن به صورت برقی توسط شرکت مبنا و شتاب تولید خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بر این اساس امروز شاهد رونمایی از اولین نمونه خودروهایی هستیم که با کمک دولت قرارداد آن در چین منعقد شد، اظهار کرد: امید داریم که از محل این قرارداد ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه ون، ۲۷هزار و ۵۰۰  دستگاه تاکسی و بیش‌از ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را نهایی کنیم.

 

به گفته وی، کار ثبت سفارش مربوط به قرارداد چین در هفته جاری با کمک دولت انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم در بهار سال آینده نخستین بخش از این خودروها را وارد کشور کنیم.

هرمزی در مورد زمان تحویل این وسایل نقلیه برقی با بیان اینکه  از ابتدای سال جدید عملیات تأمین اتوبوس و تاکسی های برقی به ۶ ماه و ون‌های برقی به ۱۰ ماه زمان نیاز دارد، افزود: با کمک ویژه دولت ۲۰ درصد پیش پرداخت اولیه مورد نیاز برای این قرارداد آماده است و منتظر ضمانت‌نامه‌های طرف چینی هستیم.

وی همچنین درباره تأمین برق این وسایل نیز گفت: کسی منکر اینکه در حوزه برق مشکلاتی داریم نیست؛ اما همتی که وزارت صمت و وزارت نیرو دارند مشکل برق را حل خواهد کرد، ضمن اینکه این خودروها نیز شب شارژ هستند و شهرداری تهران نیز با تدابیری به‌دنبال کاهش اضافه‌بار برق است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید