برگزاری رویداد فانوس راه با هدف توانمندسازی زنان و دختران در بازار کار

کدخبر: ۶۳۴۵۳۶
اقتصادنیوز: رویداد فانوس راه با همت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و با هدف هدایت مسیرشغلی نیروی کار جوان نسل Z و توانمندسازی زنان و دختران در بازار کار، با همکاری شرکت نیروفراز در محل دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شریعتی برگزار شد.
برگزاری رویداد فانوس راه با هدف توانمندسازی زنان و دختران در بازار کار

به گزارش اقتصادنیوز، ندا گرشاسبی، یکی از اساتید دانشکده شریعتی در این رویداد پیرامون تربیت نیروی ماهر جهت حضور در بازار کار توضیح داد: صرفا این مهم با تحصیلات آکادمیک رخ نمی‌دهد. چراکه هر فرد جویای کار لازم است با کسب مهارت‌ها و شناخت از بازار کار بتواند در جایگاه شغلی خود جا بیفتد.

در ادامه صائبه سلوکی ، مدیرعامل شرکت نیرو فراز، ضمن تشریح فلسفه و ماهیت برگزاری رویداد فانوس راه با بیان اینکه دانشکده شریعتی در زمره دانشگاه‌های کشور است که بر اساس آموزش‌های مهارت محور فعالیت می‌کند، گفت: حضور دانشجویان در فضاهای کارآموزی شرکت‌ها کمک می‌کند این افراد سریع‌تر وارد بازار کار شوند.

خبر مرتبط
بازی تاج‌و تخت نسل Z در بازار کار!

اقتصادنیوز: «نسل زد» چه تاثیری بر محیط‌های کاری دارند؟

وی ضمن ارائه آماری از وضعیت اشتغال دانشجویان دانشکده مذکور در بازار کار و تجربیات آن‌ها در این حوزه، بیان کرد: همه سعی ما این است که به سراغ دانشگاه‌ها برویم تا ارتباط میان صنعت و دانشگاه را تسهیل کنیم. از این رو، این رویداد با هدف ایجاد تعامل میان کارجویان و کارفرمایان و با نقش تسهیل‌گری میان بازیگرانی که در عرصه تربیت و جذب نیروی انسانی دغدغه دارند، ترتیب داده شده است.

تمرکز مرکز نوآوری اتاق بازرگانی روی نسل Z

سحر بنکدارپور، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران از دیگر سخنرانان این رویداد، ضمن بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری و ماهیت فعالیت اتاق‌های بازرگانی در جهان و ایران به بیان خدمات ارائه شده توسط اتاق بازرگانی تهران پرداخت.

وی ادامه داد: در این حوزه عوامل و بازیگران مختلفی هستند که دغدغه دارند اما از هم فاصله دارند. به همین دلیل در مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران تلاش کردیم تا با ایجاد تعامل و ادبیات مشترک بتوانیم این فاصله را تا حد ممکن کاهش دهیم.

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به رسالت اتاق تهران در حوزه توانمندسازی بانوان و از آنجا که بر اساس آمار، نقش زنان به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در بازار کار کمرنگ‌تر شده است برآن شدیم به این حوزه ورود کنیم. از آنجا که نسل‌های قبل از نسل Z مانند بیبی بومرها در حال بازنشسته شدن و کناره‌گیری از بازار کار هستند و نسل Y و X هم تا حدودی جایگاه شغلی خود را پیدا کرده و تکلیفشان مشخص است تصمیم گرفتیم روی نیروی جوان نسل Z که در آستانه ورود به بازار کار هستند، تمرکز کنیم.

جزئیات پنل نقش سرمایه‌های انسانی در توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی

پنل نقش سرمایه‌های انسانی در توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی از نگاه مدیران صنعت با حضور نفیسه آزاد- مدیر صندوق سرمایه‌گذاری گروه «آن»، افشین کلاهی- عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، سادینا آبایی- رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران، محمد متشرعی- مدیرعامل شرکت ترنا سیستم و اشکان بنکدار- مدیر منابع انسانی هلدینگ فناپ برگزار شد.

در این پنل مدیران عامل و مدیران منابع انسانی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و دیجیتال، از فرهنگ سازمانی شرکت‌ها و فرآیندها و دغدغه‌های جذب نیرو صحبت کردند.

ارائه یکی از پژوهشگران برجسته حوزه اقتصاد گیگ در رابطه با فریلنسری از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این رویداد بود.

در این ارائه، محمدرضا قلعه‌نوی پیرامون فضای اقتصاد گیگ، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد شبکه‌ای و اقتصاد اشتراکی و مزایای آزادکاری یا همان فعالیت فریلنسری توضیحاتی را برای حضار ارائه کرد.

ارائه توضیحاتی در خصوص خودرهبری توسط مهدیه کرمانشاه مربی توسعه فردی با محوریت لزوم شناخت فردی از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

همچنین، پنل‌هایی با محوریت چالش‌های همسو شدن با فرهنگ محیط کار برای نسل Z و آشنایی با اصول رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی از دیگر مواردی بود که در این رویداد تدارک دیده شده بود.

مدیرعامل شرکت چارگون از دیگر میهمانان این مراسم بود که پیرامون مهارت‌های کسب‌وکار و اهداف مرتبط با مسیرشغلی صحبت کرده و به تفاوت‌های کسب‌وکارها و لزوم انطباق با آنها توضیحاتی را ارائه کرد.

ضرورت آموزش‌های مهارت محور، منطبق با نیاز بازار آخرین بخش این رویداد بود که با ارائه توضیحاتی توسط رییس مرکز آموزش اتاق بازرگانی تهران(آیتک) همراه بود. پیمان دارابیان در این خصوص، اظهار کرد: کسب مهارت باعث می‌شود بدانیم چیزهایی که یاد گرفته‌ایم را برای چه یاد گرفته‌ایم و کجا و چگونه باید آنها را به کار ببریم.

وی ادامه داد: از این رو، در مرکز آموزش اتاق تهران سعی کردیم با ارائه مهارت‌های کسب‌وکار محور بتوانیم تا حدودی خلاهای موجود در سیستم آموزشی را کاهش داده و نیروی کار منطبق با بازار کار آموزش دهیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این رویداد حاضران اقدام به تکمیل فرم استخدام کرده و با مدیران عامل شرکت‌ها و مجموعه‌های جویای کار تعامل برقرار کردند تا در ادامه تعدادی از این متقاضیان وارد فضای کارآموزی شرکت‌ها و در نهایت جذب و استخدام شوند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید