انتظار این است که وقتی جلسه سران سه قوه تشکیل می‌شود، قیمت ها تثبیت شود اما...

کدخبر: ۶۳۴۶۸۴
سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با انتقاد از وضعیت نامطلوب بازار شب عید و تحمیل فشار اقتصادی بر مردم، گفت: «کمیسیون کشاورزی روز دوشنبه جلسه‌ای به منظور رسیدگی به تأمین نیاز بازار شب عید تشکیل داد تا دسترسی مردم به اقلام و ضروریات شب عید تأمین و رضایت حداقلی در جامعه ایجاد شود».
انتظار این است که وقتی جلسه سران سه قوه تشکیل می‌شود، قیمت ها تثبیت شود اما...

به گزارش اقتصادنیوز او در پاسخ این سوال روزنامه شرق  که  "چرا مجلس و دولت با اینکه با  شعار توجه به معیشت مردم روی کار آمدند اما نتوانستند رضایت جامعه را از بعد اقتصادی تأمین کنند،؟ بیان کرد: «برای رفع دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی و تأمین نیازهای جامعه به شکل واقعی، هماهنگی بیشتری میان سه قوه لازم است. یعنی مجلس و دولت فارغ از اختلاف سلیقه‌هایی که دارند، باید با هم بنشینند و برای رفع این مشکل راهکارهایی اتخاذ کنند».

رفیعی در ادامه بیان کرد: «بشخصه انتظار دارم وقتی جلسه سران سه قوه تشکیل می‌شود، بعد از آن تثبیتی در قیمت‌ها ایجاد شود. فلسفه تشکیل این جلسات سران قوا هماهنگی‌های اقتصادی است و این اختیار به آنها داده شده تا بتوانند به نفع مردم جهت ثبات اقتصادی قدم بردارند. اما این انتظار جدی جامعه تاکنون برآورده نشده است».

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: «با توجه به همسویی مجلس و دولت، باید دقت نظر، سرعت عمل و تسلط روی اوضاع اقتصادی تشدید می‌شد، اما این اتفاقات به‌طور جدی نیفتاده است. امید داریم در این فرصت باقی‌مانده اقدامی جدی برای کاهش این فشار از دوش مردم صورت گیرد».

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم افزود: «نسبت به جلسه سران سه قوه که ایجاد آن تصمیم درستی بود، تأکید دارم باید خروجی آن جلسات در راستای منافع مردم در مباحث اقتصادی باشد. در این جلسات، باید تصمیمات عملیاتی درستی گرفته شود و روی آن تصمیمات نیز به‌طور جدی بایستند تا رضایت نسبی جامعه از نظر اقتصادی ایجاد شود».

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید