رشد 28 درصدی صادرات ایران به روسیه

کدخبر: ۶۳۶۰۷۲
اقتصادنیوز: سرپرست دفتر کشور‌های آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از رشد ۲۸ درصدی صادرات ایران به خاک روسیه خبر داد.
رشد 28 درصدی صادرات ایران به روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر گداری با اشاره به پیشبرد اهداف همکاری‌های دوجانبه و مراودات تجاری و اقتصادی ایران با روسیه، گفت: گزارش مرکز آمار گمرک نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ایران از لحاظ ارزشی حدود ۸۵۱ میلیون دلار کالا و به لحاظ وزنی ۱۹۸۴ هزارتن کالا به روسیه صادر کرده است که این اعداد حکایت از رشد صادرات به این کشور را دارند.  

سرپرست دفتر کشور‌های آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ادامه داد: صادرات به روسیه در ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۸ درصد از نظر ارزشی و ۵۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.  

خبر مرتبط
نسخه لهستان برای رویارویی با روسیه/ چرا ورشو دست به دامان واشنگتن شد؟

اقتصادنیوز: بیشتر قراردادهای لهستان با ایالات متحده در زمان دولت ملی‌گرای قبلی امضا شده بود که به دنبال تقویت آنچه که آن را مشارکت ممتاز با دولت ترامپ در کنار سایر کشورهای اروپایی می‌خواند، اجرایی شد. دولت میانه‌روی جدید، پس از سال‌ها تنش، روابط قوی با ایالات متحده را حفظ کرده و در عین حال به سرعت برای بازسازی پل‌ها با اتحادیه اروپا هم صدا شده است.

این مقام مسئول از اعزام هیات‌های تجاری در سال آینده به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳، خبر داد و افزود: اعزام هیات‌های تجاری، علاوه بر همکاری استان‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویداد‌های تجاری دو کشور باعث آشنایی و حضور چشمگیر و پررنگتر شدن شرکت‌های توانمند تولیدی - صادراتی دو طرف می‌شود.

خبر مرتبط
آلمان برای روسیه خط و نشان کشید/ درخواست استفاده از اموال مسکو برای اوکراین

اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان مجددا خواستار استفاده از اموال بلوکه شده روسیه برای خرید تسلیحات و استفاده از آن در اوکراین شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید