افزایش 25 درصدی صادرات مرغ زنده به افغانستان

کدخبر: ۶۳۹۰۰۸
اقتصادنیوز: حدود ۳۳۹ هزار قطعه مرغ زنده از مرز دوغارون به افغانستان صادر شد.
افزایش 25 درصدی صادرات مرغ زنده به افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس شبکه دامپزشکی تایباد از صادرات حدود ۳۳۹ هزار قطعه مرغ زنده از مرز دوغارون به افغانستان خبر داد و گفت این میزان مرغ صادر شده به افغانستان و بازار‌های هدف آن نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۵ درصدی داشته است. 

حسن آذریان افزود: همچنین پارسال سه هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ از طریق گذرگاه زمینی دوغارون به افغانستان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد با اشاره به این که طی ۱۲ ماه سال گذشته ۴۹۰ هزار قطعه جوجه یک روزه از طریق معبر دوغارون به افغانستان صادر شده است گفت: ۱۰۰ درصد محصولات حوزه دام و فرآورده‌های دامی از طریق دوغارون به مقصد ولایت هرات، بزرگترین بازار اقتصادی افغانستان صادر می‌شود.

خبر مرتبط
افزایش صادرات ایران به پاکستان

اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت از رشد ۳۹ درصدی صادرات ایران به پاکستان خبر داد.

آذریان با بیان این که پوست گاو از مهمترین فرآورده‌های خام دامی در بخش ترانزیت ورودی به ایران از سمت افغانستان به شمار می‌رود افزود: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ تن پوست گاو در قالب ۱۶۰ محموله از سمت افغانستان به ایران و سپس به مقصد ترکیه وارد شده است.

وی گفت: همچنین پارسال چهار هزار و ۳۵۰ تن پشم گوسفندی و ۷۵۰ تن کرک بزی از افغانستان به مقصد کشور ترکیه وارد ایران شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید