اعلام ضریب حقوق شاغلین 1403 / سقف حقوق اعضای هیئت علمی چقدر تعیین شد؟ +جدول

کدخبر: ۶۳۹۴۸۹
اقتصاد نیوز: حقوق اعضای هیئت علمی در سال 1403 سرانجام تعیین تکلیف شد. این موضوع بر اساس تصویب نامه هیات وزیران درخصوص «تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی» توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.
اعلام ضریب حقوق شاغلین 1403 / سقف حقوق اعضای هیئت علمی چقدر تعیین شد؟ +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، موضوع افزایش ضریب حقوق اساتید و اعضای هیئت علمی در ماه های اخیر پربحث شد. معاون وزارت علوم چندی پیش درباره کف حقوق اساتید دانشگاه اعلام کرده بود: کف حقوق یک استاد دانشگاه زیر بیست میلیون تومان است که سقفی که پیشنهاد داده ایم این است که برای استادیار ۶۵میلیون، دانشیار ۷۰میلیون و استادتمام ۷۵ میلیون تومان لحاظ شود که مصوب نیز شده و منتظر ابلاغ آن هستیم اگر ابلاغ شود می‌توانیم معوقات سال 1402 را به اعضای هیأت علمی پرداخت کنیم.

علی خطیبی همچنین درباره مالیات برای حقوق اعضای هیأت علمی و اساتید گفت: سالیان سال است که مالیات حقوق اعضای هیأت علمی ۱۰ درصد بود از آغاز به‌کار مجلسی که در حال حاضر مستقر است یک قانونی عنوان شد مبنی بر اینکه مالیات پلکانی شد که ما درخواست کردیم و دولت نیز کمک کرد و خواستیم که مالیات برای حقوق اعضای هیات‌علمی از حالت پلکانی خارج شود و امیدواریم بتوانیم آن به نتیجه برسانیم و مجلس نیز در زمانی‌که لایحه را بررسی می‌کرد به این درخواست رأی مثبت داد که حقوق اعضای هیأت علمی مشمول مالیات پلکانی نباشد و به روال قبل بازگردد.

در تاریخ 14 فروردین 1403 مصوبه هیات وزیران  درخصوص «تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی» توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد که بر اساس این ابلاغیه، ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات برای سال ۱۴۰۳ به میزان شصت و هشت هزار و هفتصدو شصت و شش (۶۸.۷۶۶)ریال تعیین می شود. که نسبت به ضریب حقوق شاغلین خدمات کشوری و کارمندان که چهار هزار و هشتصد و بیست و نه (4829)ریال است، افزایش قابل توجهی داشته است . 

23

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید