جنجال 3 هزار استاد در کانادا/این دانشگاه امنیت ندارد؟

کدخبر: ۶۳۱۰۳۳
اقتصادنیوز: سه هزار نفر از استادان دانشگاه یورک کانادا در اعتراض به حقوق مناسب، امنیت شغلی و حفاظت در محیط کار دست به اعتصاب زدند.
جنجال 3 هزار استاد در کانادا/این دانشگاه امنیت ندارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حدود سه هزار از اعضای قراردادی هیئت علمی، استادیاران و دستیاران پژوهش دانشگاه یورک تورنتو امروز صبح اعتصاب کردند. اتحادیه این کارکنان و مسئولان دانشگاه نتوانستند درباره شرایط قرارداد به توافق برسند.

اتحادیه‌ای که نمایندگی کارکنان اعتصاب کننده را بر عهده دارد اعلام کرد با توجه به اینکه مذاکرات برای دستیابی به توافق راه به جایی نبرد و مسئولان دانشگاه در مذاکرات آخر هفته اخیر پیشنهاد تازه‌ای نداشتند، کارکنان چاره‌ای جز اعتصاب نداشتند.

کارکنان خواستار حقوق مناسب، امنیت شغلی و حفاظت در محیط کار هستند. اتحادیه پیش از اعتصاب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این افراد برای تامین معاش خود مشکل دارند.

خبر مرتبط
بزرگترین اعتصاب دانشگاهی در تاریخ آمریکا

اقتصادنیوز: ده‌ها هزار استاد بزرگترین دانشگاه ایالتی آمریکا بزرگترین اعتصاب دانشگاهی در تاریخ این کشور را شروع کردند.

هزینه‌های زندگی پیوسته رو به افزایش است، اما حقوق آنها کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. به گفته آنها، پیشنهادی که مسئولان دانشگاه دادند بسیار پایین‌تر از هزینه‌های فزاینده زندگی است و دیگر نمی‌توان در کار در دانشگاه یورک ادامه داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید