هشدار مصرف آب در تهران/حجم آب سدهای پایتخت

کدخبر: ۶۴۵۰۱۰
اقتصادنیوز: سخنگوی صنعت آب کشور، میزان پرشدگی حال حاضر سدهای کشور را ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: تقریباً معادل سال آبی گذشته، آب در مخازن سدها وجود دارد.
هشدار مصرف آب در تهران/حجم آب سدهای پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فیروز قاسم‌زاده در باره آخرین وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ افزود: ورودی سدهای کشور در حال حاضر ۲۸.۷ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۵ درصدی روبرو است.

وی موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۶۵ درصد پرشدگی، معادل ۳۲.۴ میلیارد مترمکعب دانست و افزود: در سال گذشته در تاریخ مشابه، حجم مخازن کشور معادل ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب بوده است.

سخنگوی صنعت آب کشور، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: حجم مخازن سدهای تهران تا ۱۶ اردیبهشت با کاهش ۵ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی‌گرفتن مدیریت مصرف است.

خبر مرتبط
نفس های آخر سد آبشینه‌ |تصاویر

سد خاکی آبشینه در ۱۵ کیلومتری شرق شهر همدان واقع شده است که از سرریز سد اکباتان و رودخانه آبشینه تغذیه میشود. این سد محلی است برای استراحت پرندگان مهاجر./مهر

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید