دور دنیا

دبی از تهران ارزان‌تر شد؛ باکو و ایروان به یک قدمی صلح رسیدند/ سقوط قیمت درهم امارات و لیر ترکیه

کدخبر: ۶۴۵۳۱۱
اقتصادنیوز: امروز عمده قیمت ها در بازار ارز تهران شیب نزولی را تجربه کرده اند، قیمت منات آذربایجان هم شیب کاهشی را دنبال کرده است و ارزش آن به 36130 تومان رسیده که 50 تومان ارزان شده است.
دبی از تهران ارزان‌تر شد؛ باکو و ایروان به یک قدمی صلح رسیدند/ سقوط قیمت درهم امارات و لیر ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران بازار ارز تهران در حالی امروز سرگرم حضور رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بودند که از شمال ایران و کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبرهای جدیدی به گوش رسید که از جزئیات انعقاد قرارداد صلح میان این دو کشور حکایت داشت.

براساس آنچه نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به خبرنگاران گفت: «قرارداد صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ممکن است پیش از نوامبر منعقد و استراتژی امنیت ملی این کشور بررسی شود.»

به عقیده پاشینیان «فرآیندهای جاری نیاز استراتژی توسعه ارمنستان به بازنگری را گوشزد کرد و روابط ارمنستان و روسیه هم بعد از مناقشه قره‌باغ که در آن مسکو طرف باکو را گرفت، تیره‌ و تار شده است.»

پاشینیان در توضیح اظهارات الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان درباره امکان دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا قبل از نوامبر به خبرنگاران گفت: «من با ایده انعقاد معاهده صلح قبل از نوامبر  ۲۰۲۴ موافقم. برای انجام این کار، لازم است تمام اصولی که در جریان مذاکرات بر سر آن توافق شده است، تثبیت و در یک معاهده صلح مشخص شود و آنها را امضا کنند.»

بدون شک براساس آنچه نخست وزیر ارمنستان هم در سخنان خود به آن اشاره کرده است، برنامه دو کشور برای صلح جدی است و ایروان و باکو این رویکرد را سرلوحه کار خود قرار داده اند. با مروری بر آخرین وضعیت روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشورها هم نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت منات آذربایجان امروز 18 شهریور 1403

امروز در جریان معاملات بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته روند نزولی را تجربه کرده است و ارزش آن به 36130 تومان رسیده که 50 تومان ارزان شده است.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم امروز در بازار 1.7 اعلام شده است.

منات آذربایجان

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان هم امروز را در حالی آغاز و سپری کرد که تفاوت قیمتی نسبت به روز گذشته نداشته است و همچون عصر روز گذشته 159 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

معاملات بازار ارز تهران برای لیر هم خبری جز کاهش قیمت نداشت و واحد پول رسمی کشور ترکیه عصر امروز 10 تومان ارزان و 1915 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ دینار عراق امروز

امروز معامله گران در بازار ارز تهران شاهد ثبات قیمت دینار عراق بودند و هر دینار همچون روز گذشته 46 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

دینار عراق

قیمت درهم امارات امروز

درهم امارات دیگر نرخ بازار ارز تهران بود که کاهش قیمت را در مقایسه با روز گذشته تجربه کرد. هر درهم عصر امروز در ساعات پایانی فعالیت بازار 22 تومان ارزان و 16706 تومان خرید و فروش شد. امروز اما شاهد انتشار گزارشی جالب درباره قیمت لوازم خانگی در این کشور حاشیه خلیج فارس بوده ایم که از قیمت پایین تر لوازم خانگی در دبی نسبت به تهرنا خبر می داد. براساس گزارش روزنامه جوان «قیمت لوازم خانگی ساخت ایران ۶۴‌ میلیون (۴‌هزارو ۴۰۰ درهم) و ۸۹‌ میلیون تومان (۶‌هزار درهم) است که قیمت‌ها برحسب نوع برند متغیر است، اما همین یخچال ساید بای‌ ساید در کشور امارات (با در نظر گرفتن نرخ درهم حدود ۱۵‌هزار تومان)، برند بوش و زیمنس تولید آلمان کمتر از ۵‌ هزار درهم به فروش می‌رسد.»

همچنین براساس گزارش مقایسه قیمت این کالاها در ایران و امارات که خبرگزاری تسنیم در اردیبهشت سال گذشته منتشر کرده است، قیمت ماشین لباسشویی هفت‌کیلویی سامسونگ در ایران ۲۸‌میلیون تومان و در امارات ۱۶‌میلیون تومان (محاسبه قیمت‌ها در امارات با درهم ۱۴‌هزار تومان) بود. همین ماشین لباسشویی با نشان داخلی بین ۱۹ تا ۳۰‌میلیون تومان فروخته می‌شد.

نرخ ریال عمان در بازار

امروز قیمت ریال عمان در جریان معاملات بازار ارز تهران خلاف روند سایرها، سیر صعودی را دنبال کرده است و با رشد 10 تومانی، 160180 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

ریال عمان

قیمت لاری گرجستان امروز

معاملات بازار ارز تهران در حالی امروز را سپری کرد و به پایان رساند که قیمت لاری گرجستان 50 تومان پایین آمده است و به 23150 تومان رسیده است.

آخرین قیمت بات تایلند

روند نزولی عمده ارزها در بازار امروز برای بات تایلند هم صادق بود و هر بات هشت تومان ریزش داشته است و 1665 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

در نهایت معاملات بازار برای هر رینگیت مالزی هم در حالی سپری شد که نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرده بود، 20 تومان ارزان و 12970 تومان ارزش گذاری شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از حاکمیت روند کاهشی بر قیمت ارزها حکایت داشت و به جز ریال عمان که روند صعودی را تجربه کرد و درام و دینار عراق که ثبات قیمت را در پیش گرفتند، سایر ارزها بر مدار ریزش حرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید