فاجعه در بورس اسرائیل / سرمایه‌‌گذاران خارجی گریختند

کدخبر: ۶۴۸۷۱۹
اقتصادنیوز: یک رسانه عبری زبان فاش کرد، جنگ غزه باعث شد تا سرمایه گذاران خارجی سرمایه‌ها خود را از بورس اسرائیل خارج کنند.
فاجعه در بورس اسرائیل / سرمایه‌‌گذاران خارجی گریختند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازتسنیم، پایگاه عبری زبان نیوز وان در گزارشی به نقل از رئیس هیئت بورس اوراق بهادار اسرائیل خبر داد، طی جنگ شمشیرهای آهنین میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اسرائیل سراشیبی منفی به خود گرفته است.

به اعتراف رئیس هیئت اوراق بهادار اسرائیل، جنگ غزه باعث فرار سرمایه‌های خارجی از بورس اسرائیل شده است و تاکنون بیش از 34 میلیارد شیکل (نزدیک به یک میلیارد دلار) از این بازار خارج شده است.

خبر مرتبط
نوسان کوتاه شاخص‌های بورس تهران+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: با محدودیت نوسان 2 درصدی قیمت سهام، امروز شاخص‌های بازار سهام نیز نوسان اندکی را پشت سر گذاشتند.

این مقام مالی رژیم صهیونیستی که در یک نشست اقتصادی در اسرائیل سخن می‌گفت افزود: ما شاهد افت شدید سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اسرائیل هستیم، این روند کاهش پیش از آغاز جنگ و با اصلاحات قضایی آغاز اما با آغاز جنگ سرعت گرفته است.

او افزود، سرمایه‌گذاران خارجی 34 میلیارد شیکل را از بازار بورس خارج کرده و با خود برده است، 8 میلیارد از این رقم مربوط به سهام بود در حالی که 14 میلیارد شیکل نیز اوراق قرضه دولتی و 6 میلیارد شیکل نیز اسناد بهادار شرکت‌ها بودند در حالی که بقیه نیز برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های مختلف بود.

او تاکید کرد ساختار رسمی باید در این مسئله ورود کند، اکنون بازار اسرائیل دیگر برای بازارهای جهانی جذاب نیست، سرمایه گذار خارجی فقط با خود پول نمی‌آورد بلکه با خود دانش فنی و فن‌آوری هم آورده و این امر تاثیر خود را بر بازار اسرائیل دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی