بررسی معاملات این هفته بازار سهام

پیش بینی بازار سهام هفته/ رکود معاملات سهام تشدید می‌شود؟+ نمودار

کدخبر: ۶۴۹۰۱۷
اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش 14 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 2.34 درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 2.82 درصد پایین‌‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.
پیش بینی بازار سهام هفته/ رکود معاملات سهام تشدید می‌شود؟+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد ورود 17 میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و کاهش 204 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 4 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته در کف سطح 3 همتی به کار خود ادامه داد و روز سه‌شنبه شنبه تراز 2 هزار و 300 میلیارد تومانی را تجربه کرد.

در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 14 درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح 3 هزار و 157 میلیارد تومانی پایین آمد. در دومین هفته اردیبهشت 790 میلیارد تومان از مالکیت کدهای حقیقی کاسته شد و سومین هفته اردیبهشت نیز شاهد خروج 578 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. در هفته قبل نیز هزار و 339 میلیارد تومان از مالکیت حقیقی بورس تهران کاسته شد و آخرین هفته اردیبهشت نیز با خروج 557 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام مواجه بود. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 164 هزار و 497 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 113 هزار و 757 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 2.34 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 2.82 درصد کاهش داشت و در تراز 693 هزار و 916 واحدی ایستاد.

بورس تهران در این هفته نیز با رکود معاملاتی سنگینی مواجه بود. در این هفته نیز جریان پول حقیقی به سمت خارج از بورس بود ولی با تعطیل شدن دو روز معاملاتی در این هفته شاهد کاهش 58 درصدی جریان خروجی سرمایه حقیقی نسبت به هفته قبل بودیم. بازار سهام در 17 روز معاملاتی اخیر شرایط مساعدی نداشته است و شاهد افت قیمتی شدیدی بوده است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز اولین هفته خرداد‌ماه

بورس تهران هفته اول خرداد ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 690 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. شهادت رئیس جمهور و همراهانشان در سانحه هوایی این هفته بر بازار سهام نیز تأثیرات داشته و خواهد داشت. احتمال افزایش احتیاط معامله‌گران در هفته پیش‌رو وجود دارد و با توجه به انتخابات ناگهانی ریاست جمهوری، بازار سهام پس از اندکی نوسان با تشدید رکود معاملاتی مواجه شود تا شرایط سیاسی دولت چهاردهم مشخص شود. البته با توجه به ریزش اخیر شاخص‌های سهامی، قیمت‌های ارزنده در بازار سهام نیز امکان ورود سرمایه حقیقی را به این بازار افزایش می‌دهد.

030304

با این اوصاف احتمال کاهش ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با افزایش اندک تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد ولی امکان بازگشت به زیر سطح 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید عرضه سهام و خروج جریان پول حقیقی وجود دارد. در صورتی که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روند رکودی خود باقی بماند؛ احتمال از دست رفتن این سطح حمایتی افزایش می‌یابد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت واکنش بازار سهام به چالش‌های موجود را مشخص کند اما همچنان در جریان یک روند رکودی معاملاتی در بورس تهران هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی