با اعلام سیاست گذار خودرویی

وزارت صمت به سیم آخر زد/ فروش فوق‌العاده ۸ خودرو آغاز شد

کدخبر: ۶۴۹۶۲۴
اقتصادنیوز: عرضه خودروهای وارداتی بار دیگر در دستور کار سیاست گذار خودرویی قرار گرفته است.
وزارت صمت به سیم آخر زد/ فروش فوق‌العاده ۸ خودرو آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز، هشت مدل خودروی وارداتی در دور جدید فروش در سامانه یکپارچه به صورت فروش فوق‌العاده در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

بررسی لیست خودروهای عرضه شده نشان می دهد تویوتا لوین 1200 سی سی، تویوتا لوین هیبرید، تویوتا کرولا، هوندا Vezel، هوندا City، هوندا Syphy,  اشکودا Super B و سوزوکی  Jimnny 5  در این دور از فروش عرضه می شوند.

البته برخی از خودروها توسط دو شرکت وارد کننده در دسترس متقاضیان قرار می گیرند.

نکته قابل توجه اینکه خودروهایی مانند هوندا City و سوزوکی Jimnny 5 پیش از این کمتر در سامانه فروش خودروهای وارداتی آفتابی شده بودند و پیش تر اخباری درباره حضور این خودروها در گمرک شنیده شده بود.

اشکودا Super B نیز به عنوان خودرویی اروپایی برای دومین بار است که توسط مدیران صمت پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز قرار گرفته است. 

بررسی ها نشان می دهد پیش از این تنها فیات 500 به عنوان محصولی از یک برند اروپایی آن هم به صورت مستقل به متقاضیان خودروهای وارداتی عرضه شده بود.

به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی به نوعی به سیم آخر زده و قصد دارد تا پیش از اتمام زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم تکلیف متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول برای در اختیار گرفتن این خودروها در سامانه یکپارچه فروش محصولات برندهای بین المللی خودروساز نام نویسی کردند را مشخص کند.

این مساله در اظهارات اخیر رییس سازمان توسعه تجارت نیز دیده می شود. مهدی  ضیغمی در جدیدترین نشست خبری خود گفته «وزارت صمت به دنبال این است تا متقاضیان خودروهای وراراتی را تعیین تکلیف کند.»

عرضه محصولات از برندهای ژاپنی و اروپایی شاهدی بر عزم جزم مدیران صمت برای مشخص شدن وضعیت ثبت نام کنندگان برای خودروهای وارداتی است.

پرونده خودروهای وارداتی از اسفند ۱۴۰۱ باز شده و تاکنون بسته نشده است. دلیل این مساله را باید در عرضه گسترده محصولات برندهای چینی در چندین طرح فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه جست و جو کرد. متقاضیان محصولات برندهای جهانی استقبال مناسبی از خودروهای چینی عرضه شده نکردند و ترجیح دادند تا درخواست خود برای انتخاب خودرو را به تاخیر بیندازند.

این طرح فروش از ۷ خرداد (دوشنبه) تا آخرین ساعت روز ۹ خرداد ( چهارشنبه) در دسترس متقاضیان قرار دارد.

متقاضیان می توانند برای اطلاع از قیمت خودروها در مبادی ورودی به سامانه فروش خودروهای وارداتی مراجعه کنند.

البته قیمت نهایی بعد از اضافه شدن هزینه متعددی مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض های مختلف، هزینه اسقاط و شماره گذاری و سایر موارد مرتبط تعیین خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی