گزارش حراج اوراق بدهی دولتی در هفته سی و ششم

رکورد حراج اوراق بدهی دولتی در زمستان 99

کدخبر: ۳۹۰۳۱۶
در سی و ششمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولت 2 هزار و 900 میلیارد تومان دیگر از کسری بودجه دولت توسط بانکها و نهادهای سرمایه ای تامین شد. این بالاترین حجم اوراق فروخته شده توسط دولت از ابتدای زمستان تاکنون بوده است.
رکورد حراج اوراق بدهی دولتی در زمستان 99

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه 1399 درخصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می‌رساند، طی برگزاری سی و ششمین مرحله از این حراج، 4 بانک و موسسه اعتباری سفارش‌های‌ خود را به ارزش 16 هزار میلیارد ریال در سامانه‌ بازار بین‌بانکی ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن پذیرش کلیه درخواست‌ها با فروش 5.1 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد60» با نرخ بازده تا سررسید 21.5 درصد و 10.9 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد70» با نرخ بازده تا سررسید 20.55 درصد موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق در روز سه‌شنبه 14 بهمن‌‌‌ماه 1399 توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد. 

همچنین طی هفته گذشته، 13 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد71» و «اراد72» از طریق پذیره‌نویسی فروخته شد. بنابراین در مجموع، 29.1 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به 14 بهمن‌ماه 1399 توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

این بالاترین رکورد فروش اوراق بدهی دولتی در زمستان امسال توسط دولت بوده است. هدف از این فروش تامین کسری بخشی از کسری بودجه دولت در سال جاری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید