قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد:

بسته حمایت 43 هزار میلیارد تومانی دولت در کرونا

کدخبر: ۳۹۲۹۲۳
در دوران همه گیری کرونا دولت با هدف حمایت خانوارها و بنگاه 43 هزار میلیارد تومان اعتبار به خانوارهای تحت پوشش یارانه و بنگاه های آسیب دیده اعطا کرده است.
بسته حمایت 43 هزار میلیارد تومانی دولت در کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز،قائم‌مقام رئیس‌کل بانک مرکزی درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از خانوارها و تولید در همه گیری کرونا گفت:

اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعطای 750 هزار میلیارد ریال تسهیلات به خانوارهای یارانه بگیر و واحدهای تولیدی آسیب دیده، به طوری که معادل 250 هزار میلیارد ریال از سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری توسط بانک مرکزی آزاد شده و 500 هزار میلیارد ریال دیگر از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین شود، از اقدامات موثر بانک مرکزی برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا به شمار می‌رود.

کمیجانی با بیان اینکه بیش از 285.6 هزار میلیارد ریال تسهیلات یک میلیون تومانی به حدود 21.6 میلیون خانوار یارانه بگیر و حدود 7 میلیون خانوار یارانه بگیر معیشتی پرداخت شده است، افزود:: تا تاریخ 20 بهمن ماه 1399، از کلیه واحدهای کسب و کار آسیب دیده ناشی از کرونا حدود 380.1 هزار واحد کسب و کار با حدود 656.8 هزار نفر شاغل در مجموع 83.8 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در خصوص اعطای تسهیلات به واحدهای حمل و نقل مسافری برون شهری (هوایی، دریایی و ریلی) تاکنون در حدود 20 هزار میلیارد ریال به 30 شرکت پرداخت شده است. همچنین تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن به 197.7 هزار نفر، جمعاً به مبلغ 41.4 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین، در مجموع از محل اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تاکنون در حدود 430.8 هزار میلیارد ریال تسهیلات به خانوارهای یارانه بگیر و واحدهای تولیدی آسیب دیده و همچنین تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن پرداخت شده و این پرداخت‌ها کماکان تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید