گزارش عملیات بازار باز در هفغته سوم اردیبهشت 1402

افت قابل توجه تزریق پول در بانک ها

کدخبر: ۵۷۲۶۷۲
اقتصادنیوز: عملیات تزریق پول بانک مرکزی در بانک ها در هفته سوم اردیبهشت 1402 کاهش محسوسی داشته است. به طور مشخص در عملیات بازار باز این رقم به کانال 100 همتی برگشته که البته هنوز سطح بالایی به شمار می آید
افت قابل توجه تزریق پول در بانک ها

به گزارش اقتصادنیوز ، در سال 1402 روند عملیات بازار باز در کشور مسیری صعودی را سپری کرد. در این بازار بانک ها با وثیقه اوراق از بانک مرکزی استقراض پول می کنند. با این حال داده های این بازار در هفته گذشته نشان می دهد حجم معاملات در بازار باز 20 همت کاهش پیدا کرده است.

افت بیست همتی تزریق پول در بازار باز

در هفته منتهی به 18 اردیهبشت ماه امسال بانک مرکزی در بازار باز حدود 100 هزار میلیارد تومان نقدینگی بسط داده که از هفته قبل خود حدودا 16.6 درصد کمتر شده است.  در هفته های برگزاری این بازار در سال جاری نخست سطح تزریق پول در مرتبه 80 همتی قرار داشت اما به مرور سطح 120 همت را در دومین هفته ماه جاری لمس کرد. با این حال آمار و ارقام ثبت شده در این بازار نشان از افت تزریق پول در حراج ششم داشته که البته هنوز هم سطح بالایی به شمار می آید.

بازار باز

نزول 40 همتی تزریق پول در بازار شبانه

در بازار شبانه بانک های دارای کسری از نهادهالی مالی دارای مازاد قرض پول می کنند. در این بده بستان بانک مرکزی با اعتبارت قاعده مند به تزریق پول با نرخ سود سقف می پردازد که در این مقطع 23 درصد است.

در همین خصوص در هفته گذشته حدود 30 هزار و 400 میلیارد تومان نقدینگی در بازار شبانه تزریق شده که از هفته قبل خود حدودا 40 همت پایین تر بوده است. این در حالی است که در هفته های قبل، تزریق پول مرز 90 همت را نیز لمس کرده بود.

بازار باز

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید