بورس تهران در تله یک‌شنبه‌های ریزشی

کدخبر: ۳۶۵۳۰۳
اقتصادنیوز: در حالیکه بسیاری از تحلیل‌گران بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کردند که امروز بورس پایتخت روز متعادلی را طی کند، اما تحولات بازار روزی ریزشی را برای سیزدهم مهر رقم زد، تا این یک شنبه‌ هم ریزشی شود.
بورس تهران در تله یک‌شنبه‌های ریزشی

به گزارش اقتصادنیوز در روزی که ارزش معاملات بازار ۶۴ درصد و ارزش معاملات خرد ۴۹ درصد رشد کردند، بازار با خروج پول حقیقی و افزایش عرضه‌ها همراه بود تا قیمت ۶۸ درصد شرکت‌ها کاهش یابد و تمام شاخص‌های تابلوی بورس تهران قرمز شوند.

روند تغییرات شاخص کل بازار روز یکشنبه 3 مقطع داشت؛ بازار ابتدا نزولی شروع شد به طوری که در نیم ساعت اول معاملات، شاخص کل 16 هزار واحد ریزش داشت. در مقطع دوم شاخص حدود 2 هزار واحد رشد کرد و در مقطع سوم از ساعت 11 تا پایان معاملات، شاخص کل حدود 10 هزار واحد نزول کرد. نکته با اهمیت اینکه در مقطع سوم هم بر ارزش معاملات افزوده شد و هم میزان عرضه در بازار بالا رفت.در نهایت در پایان معاملات روز یکشنبه، با وجود افزایش 64 درصدی ارزش معاملات، شاخص کل 1.5 درصد و شاخص کل هم‌وزن 0.5 درصد ریزش داشتند. شاخص کل بورس تهران با ریزش۲۳هزار واحدی در رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد متوقف شد و شاخص کل هم‌وزن نیز به رقم  398 هزار و 698 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابورس 0.67 درصد کاهش یافت و رقم 17 هزار و 833 واحد را ثبت کرد. فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.
امروزتعداد شرکت‌هایی که با رشد ارزش همراه بودند، 129 شرکت بودند که 27 درصد بازار را تشکیل می‌دهند. 324 نماد نیز افت قیمت داشتند که 68 درصد شرکت‌های بازار هستند.

در بازار بورس 226 شرکت معادل 66 درصد این بازار کاهش قیمت داشتند و در بازار فرابورس 98 شرکت معادل 71 درصد این بازار با افت قیمت همراه بودند تا اعداد تابلوی بورس را یک‌دست قرمز کنند.

بازار روز یکشنبه با هزار و 591 میلیارد تومان خروج پول حقیقی همراه بود که نسبت به روز گذشته 344 درصد افزایش نشان می‌دهد. روز شنبه پس از 10 روز کاری شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم، اما در معاملات امروز باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس ایران)، تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین)، وگردش (بانک گردشگری) و وبصادر (بانک صادرات) بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای نواحی مرزی ایران

      اقتصادنیوز: ایران کشور بزرگ و پهناوری است که به جهت وضعیت جغرافیایی، اقلیم‌های متنوع و چشم‌اندازهای گوناگون دارد. این…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید