مدیران شرکت های بورسی چه پیش بینی از آینده دارند؟

اصلی ترین مانع صعود بورس

کدخبر: ۳۷۰۴۷۳
رشد دیروز بورس برای برخی یک صعود حیثیتی به‌حساب می‌آید اما گروه دیگر آن را نوسانی رو به بالا می‌دانند که ممکن است دوام نداشته باشد.
اصلی ترین مانع صعود بورس

به گزارش اقتصاد نیوز، دیروز اکثر شاخص‌های بازار مثبت شدند تا برخی از سهامداران نفس حبس شده در 10 روز کاری قبل را بتوانند رها کنند.

شاخص کل پس از 10 روز مثبت شد و شاخص هم‌وزن نیز پس از 12 روز رنگ سبز را به روی خود دید. گرچه این سبز بسیار کم‌حجم بود. این کم‌رنگی از منظر برخی تحلیل گران می‌تواند نشانه آن باشد که بورس به‌طور کامل از تله اصلاح خارج نشده است.

ارزش معاملات خرد دیروز 7416 میلیارد تومان بوده است که باوجود رشد نسبت به هفته قبل با رکوردهای روزهای داغ بورس فاصله زیادی دارد. به همین دلیل این ارزش معاملات پشتوانه صعود قوی نیست اما در مقایسه با هفته قبل می‌تواند چاشنی نزول نیز قلمداد نشود.

دیروز در بخش خرید، 86 درصد خریدها توسط حقیقی‌ها و 14 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد و خروج نیز 74 میلیارد تومان برآورد می‌شود که در مقایسه با هفته قبل نازل بوده است؛ اما در روزی که بورس مثبت شده نشانه این می‌تواند باشد که در هر صعودی بخش از حقیقی‌ها به دنبال خروج از بازار هستند.

مدیران بورس و انتخابات آمریکا

برخی کانال‌های بورسی دیروز نظرسنجی منتشر کردند که نشان می‌دادند اکثریت مدیران بورسی شرکت‌کننده در نظرسنجی تصور می‌کنند بایدن رئیس‌جمهور می‌شود. البته این نظرسنجی نیز همانند نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا لب مرزی بود؛ زیرا طیف مقابل که حدس می‌زنند ترامپ رئیس‌جمهور شود 48 درصد برآورد شده است.

05

پیش‌بینی بورس روز یک‌شنبه

ازنظر گروهی ارزنده شدن سهام به دلیل اصلاح شدید در بسیاری از نمادها و برخی اخبار در خصوص منتفی بودن نرخ سود بانکی است که موجب می‌شود برخی در بازار بی‌توجه به نتیجه انتخابات خرید کنند. ازنظر این گروه صف خرید لیدرهای بورس امروز هم بازار را سبزپوش خواهد کرد.

اما گروهی دیگر با تکیه ‌بر برخی متغیرهای بازار ازجمله ارزش معاملات روزانه تأکیددارند نشانه قوی برای صعود مشاهده نمی‌شود. این گروه روند بازار را تا انتخابات آمریکا نوسانی می‌دانند و بعید می‌دانند بازار مسیر ممتد صعود را در پیش گیرد.

درمجموع اگر حس انتظار در بازار تا قبل از دوشنبه فراگیر نشود احتمال اینکه شاخص کل کمی بهبود روند داشته باشد وجود دارد؛ اما اگر دو روز مانده به انتخابات آمریکا بازار سهام نیز همانند سایر بازارهای دارایی دچار تعلیق شود احتمال صعود به‌شدت تضعیف می‌شود. شاید برای اولین بار در روزهای اخیر بتوان گفت امروز بازار برای سه وضعیت صعود، نزول و رنج شانس تا حدودی یکسان دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید