پیش بینی بازار سهام شنبه 24 آبان 99*

سهم های نامزد رشد و کاهش قیمت در بورس +جدول

کدخبر: ۳۷۲۹۴۲
روندهای درونی بازار، بورس را به سمت بالا هدایت می‌کند، نگاهی به برترین تقاضاها و بیشترین ارزش صف‌های خرید در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته می‌تواند نشان دهد که کدام سهم‌ها پتانسیل رشد قیمت را دارند.
سهم های نامزد رشد و کاهش قیمت در بورس +جدول

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل با 10 هزار واحد افزایش به رقم یک میلیون و 221 رسید. ارزش صف‌های فروش بازار 19 درصد کاهش یافت و ارزش صف‌های خرید 139 درصد رشد کرد. به نظر می‌رسد بورس به سمت بالا تغییر جهت داده است، آیا بورس در روز شنبه روندی صعودی خواهد داشت؟


بیشتر بخوانید؛

پیش بینی بورس در هفته آخر آبان ۹۹


برترین تقاضاها

در پایان معاملات روز چهارشنبه 98 نماد صف خرید داشتند. در بورس، سهام شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و ملی صنایع مس ایران بیشترین تقاضا را داشتند و در فرابورس بیشترین تقاضا به نمادهای رافزا (رایان هم‌افزا)، اعتماد (صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان) و توریل (شرکت توکا ریل) اختصاص داشت.  

برترین عرضه‌ها

در پایان معاملات چهارشنبه، 164 نماد صف فروش داشتند. در بورس بیشترین عرضه به نمادهای وملی (هلدینگ ملی)، ثشاهد (سرمایه‌گذاری شاهد) و لپارس (پارس الکتریک) تعلق داشت و در فرابورس اوراق مرابحه (اراد 53، اراد 54 و اراد 49) بیشترین عرضه را داشتند.

نمادهای صف خرید و فروشنمادهای صف خرید و فروش

بیشترین افزایش قیمت

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس چهارشنبه به نمادهای کاما (شرکت باما)، غپینو (پارس مینو) و خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نمادهای وهور (مدیریت انرژی امید تابان هور) و گکوثر (هتل پارسیان کوثر اصفهان) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین کاهش قیمت

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نمادهای قنیشا (قند نیشابور)، ورنا (هلدینگ سرمایه‌گذاری رنا) و وساپا (سرمایه‌گذاری سایپا) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نمادهای زدشت (کشت و صنعت دشت خرمدره)، ثباغ (شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه) و فزرین (زرین معدن آسیا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند. 

بیشترین ورود پول حقوقی در هفته گذشته

در هفته گذشته، بیشترین ورود پول حقوقی به سهام شرکت فولاد مبارکه (فولاد) تعلق داشت که رقمی معادل 351 میلیارد تومان بود. پس از فولاد مبارکه، نمادهای فملی (ملی صنایع مس ایران)، خساپا (سایپا)، وبصادر (بانک صادرات) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین ورود پول حقوقی را داشتند.  

بیشترین ورود پول حقیقی در هفته گذشته

در معاملات هفته گذشته‌ی بازار سهام تهران، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) اختصاص داشت که رقمی معادل 38 میلیارد تومان بود. پس از حکشتی، نمادهای کساوه (صنایع کاشی و سرامیک سینا)، ودی (بیمه دی)، خپارس (پارس خودرو) و پکرمان (گروه صنعتی بارز) بیشترین ورود پول حقوقی را داشتند.  

پیش بینی بورس امروز

روندهای درونی بورس نشان از بهبود وضعیت بازار سهام دارد. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، ارزش صف‌های فروش بازار 19 درصد کاهش یافت و ارزش صف‌های خرید 139 درصد رشد کرد. همچنین ارزش معاملات خرد با افزایش 18 درصدی نسبت به روز قبل به 7 هزار و 633 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم از ابتدای آبان ماه تا به امروز است. این آمار می‌تواند برای سهام‌داران امیدوار کننده باشد زیرا نشان دهنده افزایش عمق بازار است. از این رو تحلیل‌گران این رکورد را برای سهام‌داران خبر خوبی می‌دانند به خصوص که در دو روز پایانی هفته روند تغییرات ارزش معاملات صعودی بوده است. به نظر می‌رسد اگر این روند در روز شنبه نیز ادامه یابد شاخص بورس می‌تواند رشد کند.

در مقابل در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، 233 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و 98 نماد صف خرید داشتند که ارزش صف‌های خرید هزار و 6 میلیارد تومان بود. در سمت عرضه‌ی بازار، 164 نماد صف فروش داشتند که ارزش صف‌های فروش 2 هزار و 92 میلیارد تومان بود. با آن که همچنان سمت عرضه بازار بزرگ‌تر است اما روند بازار به سمت بهبود شاخص حرکت کرده و اگر این روند در روز شنبه نیز ادامه یابد ارقام تابلوی بورس را سبزرنگ خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید