چقدر پول وارد بازار سهام شد؟

رکوردهای بورس در هفته دوم آذر

کدخبر: ۳۷۶۸۲۰
میانگین ارزش معاملات بازار در هفته کاری گذشته 24 هزار و 783 میلیارد تومان بود که بالاترین رقم میانگین هفتگی ارزش معاملات از ابتدای پاییز تاکنون است.
رکوردهای بورس در هفته دوم آذر

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بورس در هفته‌ای که گذشت ۴ روز مثبت را پشت سر گذاشت. در این هفته چند رکورد نیمه دوم سال شکسته شد. ارزش معاملات کل و میزان مازاد تقاضای بازار رکوردهای جدیدی را ثبت کردند.

بازدهی بورس

در روز چهارشنبه شاخص کل به رقم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 93 هزار واحد بالاتر ایستاد. به این ترتیب در پایان هفته بازدهی 7.6 درصدی را ثبت کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز که در تمام روزهای هفته روندی صعودی داشت، در پایان هفته به رقم 423 هزار و 167 واحد رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 28 هزار و 39 واحد بالاتر ایستاد. شاخص هم وزن بازدهی 7 درصدی را نشان می‌دهد. 

روند هفته بورسروند هفته بورس

میانگین ارزش معاملات هفته

در هفته گذشته رکورد ارزش معاملات بازار در نیمه دوم سال شکسته شد. روز چهارشنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به 31 هزار و 298 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم از ابتدای پاییز تاکنون به شمار می‌رود. همچنین میانگین ارزش معاملات بازار در هفته گذشته 24 هزار و 783 میلیارد تومان بود که بالاترین رقم میانگین هفتگی ارزش معاملات کل از ابتدای پاییز تاکنون است.  

میانگین ارزش معاملات خرد هفته

در این هفته روند تغییرات ارزش معاملات خرد در 4 روز ابتدایی هفته صعودی بود و در دو روز ارقام بالاتر از 20 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد. میانگین ارزش معاملات خرد هفته 19 هزار و 676 میلیارد تومان بود.

میانگین پول حقیقی ورودی به بورس

در هفته گذشته مجموع خالص پول حقیقی ورودی به بورس هزار و 39 میلیارد تومان بود. این هفته، بورس 3 روز را با ورود پول‌های حقیقی پشت سر گذاشت و میانگین پول‌های حقیقی ورودی هفته 207 میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های خرید

در تمامی روزهای هفته گذشته ارزش صف‌های خرید بورس بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضای سنگینی مواجه بود. به طوری که در روز یکشنبه رکورد مازاد تقاضای بازار در نیمه دوم سال شکسته شد. در این روز ارزش مازاد تقاضای بازار بالغ بر 2 هزار و 374 میلیارد تومان بود. میانگین ارزش صف‌های خرید هفته 2 هزار و 18 میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های فروش

در تمامی روزهای هفته گذشته رقم صف‌های فروش بازار در پایان معاملات،‌ بسیار کمتر از ارزش صف‌های خرید بود، با این حال در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه روند تغییرات ارزش صف‌های فروش صعودی بود. اما در روز چهارشنبه ارزش صف‌های فروش با کاهش 37 درصدی نسبت به روز قبل،‌ 435 میلیارد تومان شد. میانگین ارزش صف‌های فروش هفته نیز 583 میلیارد تومان بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید