پیش‌بینی 6 کارشناس از وضعیت امروز بورس پایتخت

کدخبر: ۳۷۷۷۳۷
اقتصادنیوز:حدود 20 درصد از تحلیل‌گرانی که دریک نظرخواهی شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنند شاخص بورس تهران در 18 آذر نزولی باشد.
پیش‌بینی 6 کارشناس از وضعیت امروز بورس پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز بازار  دیروز روندی متلاطم و پرآشوب را پشت سر گذاشت . با توجه به رشد 25 درصدی شاخص کل در هفته های اخیر و رسیدن به سطوح مقاومتی انتظار فعالان بازار افزایش عرضه ها در این قیمت ها بود.بنظر می رسد با توجه به افزایش عرضه ها در ساعات پایانی دیروز، امروزنیز شدت عرضه ها بالا و شاخص در سطوح منفی قرار گیرد. اما پیش بینی می شود با نگرش میان مدت و بلندمدت بازار با توجه به اهداف مالی دولت از بورس و رکود سایر بازارهای موازی، بازار به سمت تعادل سوق یابد.

تحلیل‌گران بر این باورندکه با توجه به انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا و رونق بازار های جهانی و ریزش دلار جهانی انتظار می رود در میان مدت گروه کامودیوتی و پتروشیمی ها نسبت به گروه های دیگر وضعیت مناسبی پیدا کنند. هرچند آینده بازار سرمایه در گرو تصمیمات حاکمیت به ویژه در حوزه سیاست خارجی است و نمی توان از الان پیش بینی درستی برای این بازار انجام داد. 

به صورت کلی اکثر تحلیل‌گرانی که در این نظرخواهی شرکت کرده‌اند پیش‌بینی می‌کنند: شدت گرفتن عرضه ها در بازار پس از رشد اخیر امری طبیعیست چرا که شاخص کل و اکثر سهم‌های بزرگ به محدوده ای رسیده اند که قبل از فاز آخر ریزش مدتی در این قیمت‌ها توقف داشته و حجم خورده اند. لذا چه بسیار معامله گرانی که سهمها را اینجاها خریده و با آنها پایین رفته و منتظر برگشت بودند تا سر به سر یا با زیان کمتر خارج بشوند. فشار فروش معامله گرانی که در مسیر صعود اخیر وارد شده و در سود هستند نیز تشویق به عرضه می‌کنند لذا شکل گیری صف های فروش هم طبیعی است. در کل به نظرمی‌رسد سمت تقاضا از پس این عرضه ها برخواهد آمد و بازار متعادل دنبال خواهد شد.

پیش بینی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید