پیش‌بینی 6کارشناس از تحولات امروز بورس تهران

کدخبر: ۳۷۷۹۵۲
اقتصادنیوز: اکثر تحلیل‌‌گرانی که در یک نظرخواهی شرکت کرده‌اند، وضعیت شاخص بورس در 19 آذر 99 را مثبت ارزیابی کردند.
پیش‌بینی 6کارشناس از تحولات امروز بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز با توجه به افزایش قیمت کامودیتی ها در بازارهای بین المللی و همچنین امید به پایان پاندمی کرونا در جهان چشم انداز روشنی برای بالارفتن دوباره قیمت کامودیتی ها می توان متصور بود. بازار سرمایه در میان مدت برای صعود نگرانی خاصی ندارد و از صنایع فلزات اساسی و پتروشیمی می‌توان به عنوان صنایع پیشرو نام برد. با این توصیف بازار امروز متعادل و برای هفته آینده نیز بازاری مثبت ارزیابی می شود.

برخی کارشناسان تاکید می‌کنند: وضعیت کلی بازار سرمایه در میان مدت را متعادل و همراه با رشد نسبی می توان پیش بینی کرد. در کل باید به این نکته توجه کرد که به دلیل اتفاقات سیاسی پیش رو کلیت بازار در حالت انتظار قرار دارد. از صنایع پیشرو می‌توان به صنایع فلزی و فولادی اشاره کرد. برخی از شرکت های صنایع غذایی و دارویی از جذابیت خاصی برخوردارند و تقاضا برای شرکت های بیمه ای نیز با توجه به شناسایی سودهای خوب از طریق سرمایه گذاری می تواند افزایش یابد. همچنین با در نظر گرفتن متغیرهای کلی تاثیر گذار بر بازار سرمایه همچون پیش بینی حداقل تورم توسط بانک مرکزی، اتفاقات سیاسی پیش رو، رکود بازار های موازی و ... روند میان مدت را می توان صعودی دانست. شرکت های پیشرو در صنایع مختلف خریداران خوبی دارند و پس از مدتی جابجایی سهام در بین سهامداران شرکت های مختلف پیش بینی رشد بازار دور از دسترس نیست.

در پایان باید تاکید کرد: با توجه به معاملات روز گذشته و برتری تقاضا بر عرضه در دقایق پایانی بازار انتظار می رود بازار امروز متعادل رو به مثبت باشد. 

پیش بینی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید