دوشنبه سیاه بورس

کدخبر: ۳۷۹۰۸۸
امروز را می‌توان به خاطر رشد شدید عرضه‌ها و خروج تاریخی 2 هزار میلیارد تومان از بازار، دوشنبه سیاه بورس نامید.
دوشنبه سیاه بورس

به گزارش   اقتصادنیوز  ، در معاملات روز دوشنبه، شاخص کل  بورس  31 هزار و 632 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 484 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 331 واحد پایین آمد و در رقم 451 هزار و 921 واحد ایستاد.

خروج 2 هزار میلیاردی

در معاملات امروز، خالص پول‌های حقیقی خروجی از بورس 2 هزار میلیارد تومان شد که چهارمین خروج سنگین در کل تاریخ بورس تهران است. همچنین امروز ارزش صف‌های فروش نسبت به دیروز 275 درصد افزایش یافت و موجب سقوط 31 هزار واحدی شاخص و انتقال آن به کانال 1.4 میلیونی شد. امروز را می‌توان به خاطر رشد شدید عرضه‌ها و خروج تاریخی 2 هزار میلیارد تومان از بازار دوشنبه سیاه بورس نامید. 

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات روز دوشنبه، ارزش صف‌های خرید هزار و 404 میلیارد تومان شد که نسبت به روز یکشنبه کاهش 32 درصدی را نشان می‌دهد. اما ارزش صف‌های فروش 275 درصد افزایش یافت و به رقم 2 هزار و 97 میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی بوعلی با صف‌ خرید 543 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بوعلی، وکبهمن (مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش به نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 7 هزار و 693 میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و خساپا (سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند. 

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز همانند روز گذشته، شرکت ملی صنایع مس ایران (با نماد معاملاتی فملی) بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل   بورس تهران   داشت و به تنهایی شاخص بورس را 3 هزار و 326 واحد پایین کشید. پس از فملی، فولاد (فولاد مبارکه)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین تاثیر را بر افت  شاخص بورس  داشتند و همگی در مجموع شاخص کل را 10 هزار و 256 واحد پایین کشیدند. 

نقشه بورس 24 آذر

گزارش اکوایران درباره بورس را امروز ببینید:

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید