6 کارشناس تحولات امروز بورس پایتخت را پیش‌بینی کردند + جدول

کدخبر: ۳۸۵۱۵۶
اقتصادنیوز: 6 تحلیل‌گر شرکت‌کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد وضعیت بورس تهران در22 دی ماه 1399 را پیش‌بینی کردند.
6 کارشناس تحولات امروز بورس پایتخت را پیش‌بینی کردند + جدول

به گزارش اقتصادنیوز با توجه به افت  و جذابیت قیمتی  اکثر صنایع  بازار در  دو هفته اخیر و رسیدن شاخص کل به حمایت تکنیکال۱۲۸۰ میلیون واحدی و اخبار مثبت مبنی بر حمایت  دولت از صنایع و  چشم انداز مثبت اکثر کامودیتی ها به دلیل احیای فعالیتهای  اقتصادی در اقتصادهای بزرگ و انتظارات مثبت  از گزارش‌های ۳ ماهه پاییز شرکت‌ها  ، که این امر منجر به کاهش p/e بازارمی شود  احتمال رشد متعادل بازار برای روزهای آتی می رود.

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که:حقیقی‌ها از عرضه های حقوقی‌ها هراس دارند و حاضر نیستند سراغ سهم‌های بزرگ بیایند اما باید گفت با حرکت واگرای بین شاخص کل و شاخص هم‌وزن در یک ماه اخیر، هم اکنون زمان رشد سهم‌های بزرگ هم فرا رسیده است. در یک‌ماه اخیر سهم‌های بزرگ چند ده درصد افت و سهم‌های کوچک و متوسط چند ده درصد رشد کرده اند، منطق بورسی و معاملاتی حکم به فروش آنها و خرید اینها می‌دهد اما ورود نقدینگی به بازار می‌تواند هر دو گروه را بالا ببرد. 

همچنین به نظر می رسد با تثبیت قیمت دلار و افزایش قیمت های جهانی، بازار پایین خاصی نداشته باشد و همچنین فروش سهام در این محدوده قیمتی منطقی به نظر نمی رسد. به طور کل می توان گفت بازدهی بازار تا فصل مجامع  و 6 ماه آینده بهتر از بازار های دیگر باشد. 

خلاصه بازار این روز هارا  می توان چنین گفت که برخلاف ابتدای سال که قیمت ها جذاب نبودند اما اعتماد بود،‌ در حال حاضر جذابیت قیمت وجود دارد اما اعتماد به عنوان متحرک اصلی رشد در بازار سرمایه وجود ندارد. دولت می تواند با ابزارهایی که در دست دارد این اعتماد را به وجود اورد. همچنین قیمت های حال حاضر سهام از جذابیت برخوردار است و ریسک بازار نیز کم شده است. 

J9

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید