پیش‌بینی شش تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

کدخبر: ۳۸۶۸۸۸
اقتصادنیوز: 6 تحلیل‌گر شرکت کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد تحولات بورس تهران در 30دی ماه 99را پیش‌بینی کردند.
پیش‌بینی شش تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نظر می‌رسد امروزشاخص کل بورس با از دست دادن خط حمایت مهم 1.2 میلیون واحد، حرکت خود را به سمت رقم‌های پایین‌تر ادامه خواهد داد. با وجود اینکه در چند روز اخیر خروج پول حقیقی قابل توجه بوده است اما همچنان پول‌های سرگردان در بازار حضور داشته و احتمال خروج بیشتر آن همچنان وجود دارد. کاهش نرخ دلار سودآوری اکثر شرکت‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و بازار با واکنش به آن، روند نزولی را در پیش گرفته است. با توجه به جو منفی حاکم بر کلیت بازار احتمالا امروز نیز شاهد منفی شدن بازار خواهیم بود.

بعضی از کارشناسان تاکید می‌کنند: هیجان فروشی که ایجاد شده در حال سپری کردن روزهای پایانی خود است. از اویل بهمن برگشت بازار را شاهد خواهیم بود و مهم ترین عامل در این میان گزارش های  9ماهه شرکت ها با توجه به افزایش نرخ جهانی نفت ، فلزات و... می باشد و با نگاهی به نرخ دلار نیما می توان به آینده بازار امیدوار بود.  اما برگشت بازار به معنی حرکت شارپ نیست و همانگونه که در بازار مسکن شاهد کاهش معاملات و رکود هستیم این رکود به سایر بازارها از جمله سکه و دلار و بورس نیز سرایت کرده است.

همچنین گفته می‌شود: روند فعلی اصلی بازار دو دلیل اصلی دارد یکی مداخله دولت و ارکان مدیریت بازار که روال را از روال منطقی خارج کرده است و نکته دوم عدم توجه سرمایه گذاران جدید الورود به خبرها و متغیرهای اقتصادی است. این سرمایه گذران درست در زمانی که جو منفی بر بازار غالب می شود عموم سهامداران بدون توجه به این که چه سهمی دارند و چه ارزشی دارند اقدام به فروش می کنند. این ها مهم ترین پارامترهای منفی بازار به حساب می آیند. تا زمانی که اعتماد به بازار بازنگردد و رفتار سهامداران به تعادل نرسد، نمی توان امیدی به بازگشت بازار داشت. 

باتوجه به عدم اطمینان ایجاد شده نسبت به بازار سرمایه و تصمیم گیری بر مبنای هیجان، شاهد روند منفی و عرضه های سنگین هستیم. از طرفی ارزش معاملات خرد نیز ناامید کننده است و علی رغم ارزندگی، خریداری وجود ندارد. کاهش نرخ دلار و اظهار نظرهای غیر منطقی نیز بر ادامه این روند تاثیر گذار بوده است. بی توجهی به گزارش های ارائه شده از جانب شرکت ها منجر شده تا تصمیم گیری ها منطقی نباشد. تا زمانی که شرایط فوق ادامه دار باشد بازار نزولی ادامه دار خواهد بود اما با رسیدن به مرز روانی یک میلیون انتظار می روند تا از فشار فروش ها کاسته و روند منطقی بازار شکل گیرد.      photo5201700442432712982

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید