رابطه دهنوی با دولت به داد بازار سرمایه میرسد؟

مشکلات بورسی‌ها با رئیس غیربورسی +فیلم

کدخبر: ۳۸۸۷۷۳
اقتصادنیوز؛ برخی از فعالان بورس، دهنوی را کم تجربه در امر بازار سرمایه می‌دانند؛ اما برخی دیگر معتقدند به علت رابطه خوب او با دولت، می‌تواند برای شرایط فعلی به گزینه مناسبی بدل شود.
مشکلات بورسی‌ها با رئیس غیربورسی +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در دوره ای که فرهاد دژپسند رئیس هیات مدیره یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک توسعه صادرات بود، ارتباط با دهقان آغاز می شود. زمانی که دژپسند وزیر اقتصاد شد، دهقان پس از رفتن میرشجاعیان به صندوق بین المللی پول، جایگزین وی می‌شود. 

یک پژوهشگر بانکی رئیس بازار سهام

در نظرخواهی که وزیر اقتصاد برای رئیس جدید سازمان بورس انجام داده بود،‌ دهقان دهنوی از بین گزینه های رضا راعی،‌ امیر هامونی،‌ و رضا ویسه به ریاست سازمان بورس ایران رسید. نکته ای که در مورد دهقان وجود دارد،‌ این است که به لحاظ تحصیلاتی بیشتر در بانکداری فعال بوده و سابقه بازار سرمایه را ندارد،‌ ولی به لحاظ فکری دیدگاهی با قیمتگذاری زاویه دارد.‌ نکته ای که در کار های تحقیقاتی دهقان دیده می شود، اینکه بین موضوعات علمی و دغدغه های سیاسی،‌ پیوند زده است. مهمترین چالش هم این است که پیشکسوتان بازار سرمایه 2 نکته را برای رئیس بورس تاکید داشتند،‌ نخست اینکه رئیس جدید سابقه بازار سرمایه داشته باشد و دوم، دارای جایگاه و موقعیتی باشد که بتواند مستقیم با اعضای ذی نفوذ در دولت و سیاستگذاری ارتباط بگیرد. دهقان شاید این 2 ویژگی را نداشته باشد،‌ اما به جای آن ویژگی دیگری دارد: او ‌امین وزیر اقتصاد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید