پیش‌بینی 6 کارشناس درباره تحولات بورس +جدول

کدخبر: ۳۸۹۸۸۰
اقتصادنیوز: 6 کارشناس شرکت‌کننده در نظرخواهی دنیای‌اقتصاد، تحولات بورس تهران در 13 بهمن ماه 99 را پیش‌بینی کردند.
پیش‌بینی 6 کارشناس درباره تحولات بورس +جدول

به گزارش اقتصادنیوز با توجه به معاملات روزهای گذشته می‌توان دریافت که نگاه بازیگران بورس بسیاری هیجانی و کوتاه‌مدت شده است، همین امر هم موجب شده است که اکثر پیش‌بینی‌ها نوسانات امروز شاخص را دست‌کم در ساعات آغازین فعالیت بورس مثبت ارزیابی نکنند.

برخی کارشناسان تاکید می‌کنند روز گذشته با توجه به رشد خوب بازار در مدت اخیر شاهد افزایش عرضه در مثبت های بازار و حرکت به سمت دامنه منفی در بخش عمده ای از بازار بودیم. اما بازار شاهد فشار فروش زیادی نبود و اکثریت بازار معاملات روانی را تجربه کردند، با توجه به معاملات روز گذشته به نظر در روز جاری بازار از دامنه منفی قیمت ها شروع شده و با گذشت زمان شاهد بهبود معاملات خواهیم بود.

تعدادی دیگر از تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: به نظر اقبال کلیت بازار در حال حاضر به سهم هایی هست که تصور می شود مورد حمایت خاص دولت یا سهامداران عمده هستند. به همین دلیل شاهد معاملات بهتر در نماد های پالایشی و زیر مجموعه های  شستا شامل تاپیکو، تاصیکو و صبا بودیم. هم چنین پس از رسیدن قیمت پالایش یکم به قیمت عرضه و رشد نسبی بازار در چند روز اخیر با افزایش عرضه در دامنه مثبت در روز گذشته مواجه بودیم اما این عرضه ها با هیجان و فشار فروش زیاد در دامنه های منفی قیمتی همراه نبود و می توان انتظار داشت بازار شروعی منفی در روز جاری داشته باشد و رفته رفته شاهد بهبود تقاضا در بازار باشیم.

 

J11

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید