پیش‌‌بینی 5 تحلیل‌گر از تحولات امروز بورس تهران + جدول

کدخبر: ۳۹۰۳۲۵
اقتصادنیوز: 5 تحلیل‌گر شرکت‌کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد، تحولات بورس تهران در 15 بهمن 1399 را پیش‌بینی کردند.
پیش‌‌بینی 5 تحلیل‌گر از تحولات امروز بورس تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز شرایط این روز های بازار شبیه به الاکلنگ است به گونه‍ای که شاخص هم وزن و شاخص کل دو نماگر اصلی بازار در جهت مخالف یک دیگر حرکت می کند. به نظر می‌رسد شرایط نوسانی بازار تا زمان تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای،‌ نرخ دلار، ریسک های سیاسی ادامه خواهد داشت. 

برخی کارشناسان تاکید می‌کنند: بازار سرمایه درگیر مسائل سیاسی شده است و مسائل سیاسی را نمی توان درست پیش بینی کرد. اما اگر بخواهیم روی بازار متمرکز شویم باید گفت با توجه به گزارش های 9 ماهه شرکت ها و پیش بینی سودی که در راه است باید دید کوتاه مدت را به دید میان مدت تغییر داد زیرا ابهامات سیاسی و اقتصادی زیادی وجود دارد. اما باید گفت به دلیل تورم، کسری بودجه و قیمت دلار قیمت سهام باید بالا بیاید. از طرفی در حال حاضر شاخص کل در کانال نزولی قرار دارد و باید روند صعودی بگیرد.  

برخی دیگر از تحلیل‌گران با اشاره به اظهار نظرهای جدید دولتمردان تاکید می‌کنند: بازار امروز با توجه به این موضوع که مصاحبه های بسیاری در خصوص کاهش شدید نرخ دلار از سمت اعضای دولت و رئیس بانک مرکزی انجام شده است، بازاری منفی خواهد بود ولی صف‌های فروش زیاد نخواهد بود. روند اصلاحی و رکود بازار همچنان ادامه خواهد داشت تا پیش فرض‌های اساسی تحلیل بازار از جمله نوسان دلار، بودجه دولت در سال آینده و نتایج مذاکرات احتمالی.،به ثبات برسند و بازار قابل پیش‌بینی باشد.

J1

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک