گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بورس پایتخت

خروج پول حقیقی در روز صعود بورس! + نمودار

کدخبر: ۳۹۱۶۰۸
اقتصادنیوز: روز دوشنبه شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی صعود کرد ولی شاخص هم‌وزن نزول کرد تا خوشبینی‌ها درباره روند صعودی بورس کمرنگ شود.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه بازار سهام شاخص کل بورس 22 هزار و 302 واحد رشد کرد، شاخص هم وزن 857 واحد افت کرد و شاخص فرابورس رشد اندک 40 واحدی داشت.

دومین روز صعود

در ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس صعودی شد و در 10 دقیقه ابتدایی 20 هزار واحد بالا آمد. در پایان معاملات شاخص کل به سطح یک میلیون و 192 هزار واحد رسید تا نسبت به روز یکشنبه 22 هزار و 302 واحد معادل 1.9 درصد رشد کرده باشد.

اما امروز شاخص کل هم‌وزن 857 واحد افت کرد و در رقم 420 هزار و 112 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 40 واحد صعود کرد و به رقم 17 هزار و 453 واحد رسید.

بورسبورس

خروج پول حقیقی 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 706 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شستا داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن بیش از 67 میلیارد تومان بود. پس از شستا، ایران خودرو و سایپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

افت قیمت 51 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 213 نماد رشد قیمت داشتند که 156 نماد بورسی و 57 نماد فرابورسی بودند. همچنین 256 نماد کاهش قیمت داشتند که 182 نماد بورسی و 74 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 43 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 52 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات امروز فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 33 هزار و 461 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه 164 درصد افزایش یافته است. از این رقم، بیش از 20 هزار میلیارد تومان معادل 61 درصد کل ارزش معاملات به فرابورس اختصاص دارد. رقم 33 هزار و 461 میلیاردی ارزش معاملات کل بیشترین رقم در 22 روز کاری گذشته از 20 دی ماه به این سو است. ارزش معاملات خرد نیز 28 درصد افزایش یافت و به رقم 11 هزار و 400 میلیارد تومان رسید. 

رشد ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز 107 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 98 بود. همچنین امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه 35 درصد کاهش یافت و به رقم هزار و 224 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 47 درصد افزایش یافت و 885 میلیارد تومان شد.

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 256 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کزغال، سپیدار (سپیدار سیستم آسیا) و سفار (سیمان فارس) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کدما (معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 160 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف فروش را داشتند.

شپنا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز دوشنبه شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 470 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، سایپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن ایران خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

خودرویی‌ها صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، سایپا برای ششمین روز متوالی با تعداد یک میلیارد و 827 میلیون و 53 هزار و 875 سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. بانک تجارت و بانک پارسیان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید