پیش بینی بورس تهران، امروز 25 بهمن 99

کدخبر: ۳۹۲۴۵۲
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران شرکت کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد، تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند.
پیش بینی بورس تهران، امروز 25 بهمن 99

به گزارش اقتصادنیوز روند معاملات در روزهای اخیر به گونه ای بوده است که انتظار خاصی از بازار سرمایه نیست اما با این وجود باید منتظر ماند که تغییر دامنه نوسان از امروز چه تاثیری بر معاملات می گذارد.

برخی تحلیل‌گران تاکید دارند: پیش بینی می شود که شاخص کل تا قبل انتخابات 1400 در محدوده یک میلیون و 50 تا یک میلیون و 500 هزار واحد تحرک داشته باشد و شاهد نوسانگیری سرمایه گذاران باشیم. اما باید این نکته را نیز گفت این سناریو درصورتی رخ می دهد که تا قبل از انتخابات شاهد اتفاقات بنیادی یا سیاسی خاصی از جمله تغییرات شدید در نرخ ارز و توافقات سیاسی نباشیم. همچنین در خصوص تاثیرات دامنه نوسان نیز باید بگوییم این اقدام به نوعی نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود. این اتفاق خیلی زودتر باید رخ می‌داد.

گروهی دیگر بر این باورند که با توجه به تصمیمات جدید شورای عالی بورس و  انتخاب راهکار دامنه نوسان نامتقارن «مثبت ۶ _ منفی ۲» ، متولیان بازار سرمایه، سیگنال مثبتی به بازار سرمایه دادند و به نوعی این ذهنیت را به بازار القا کردند که از رشد بازار سرمایه حمایت می کنند‌ و تمایلی به کاهش قیمت ها در بازار ندارند. این حرکت باعث کند شدن کاهش قیمت و سهام و تند شدن شتاب افزایش قیمت سهام خواهد شد. به نظر می رسد  با اجرای دامنه نوسان نامتقارن، بازار سرمایه حرکت مثبتی داشته باشد. اما نکته قابل توجه این است که فعالان بازار سرمایه باید در نطر داشته باشند که قیمت سهم در نهایت مسیر خود را به سمت قیمت ذاتی پیدا خواهد کرد، لذا حتی دامنه نوسان نامتقارن نیز در بلند مدت کمکی به قیمت سهامی که بسیار بیشتر از قیمت ذاتی در حال معامله اند نخواهد کرد.

به نظر می‌رسد حس برنده بودن فروشنده طی چند وقت اخیر تمام شده باشد و در کنار بهبود پارامترهای بنیادی بازار شامل افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت های جهانی، بازار سرمایه بتواند هفته جاری را  صعودی پشت سر بگذارد.

پیش‌بینی با توجه به رشد قیمت دلار در چند روز اخیر و قیمت‌های جذاب جهانی کامودیتی‌ها، سهام بزرگ و اثرگذار در شاخص، روند مثبت خواهند داشت و سهام کوچکتر متعادل و منفی خواهند بود.

 

J7

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید