تحلیل بعد از بازار چهارشنبه 29 بهمن 99؛

انتظارات جدید بورس بازان برای معاملات شنبه

کدخبر: ۳۹۳۷۴۴
اگر چه این هفته بازار کم رمق دنبال شد اما تحلیلگران نسبت به هفته آینده امیدوار هستند.
انتظارات جدید بورس بازان برای معاملات شنبه

به گزارش اقتصادنیوز ، روز پایانی بازار سهام همچون روال روزهای قبل در این هفته کاری با کم رمقی سپری شد. البته امروز کوچک‌ترهای بازار بیشتر مورد توجه بورس بازان بودند اما با این اوصاف عرضه‌ها با فشار زیادی که به بازار وارد کردند و به نظر بخشی از آن به صورت بلوکی از سوی برخی از حقوقی‌های بود، با ریزش 7 هزار واحدی مواجه شد تا همچنان عدد شاخص در کانال 1.2 جولان دهد. تحلیلگران نسبت به هفته آینده البته دو دسته‌اند؛ برخی امیدوارنه روند دادوستدها را پی می‌گیرند و معتقدند که هفته آینده بازار از کسادی بیرون می‌آید چون مولفه‌های اثرگذار بیرونی بازار را دخیل می‌دانند و برخی هم نسبت به دورنمای بازار تا پایان سال چندان خوش بین نیستند و همین روند فعلی را تا آخر سال پیش بینی کرده‌اند. البته از دید تحلیلگران بهبود نسبی معاملات دور از انتظار نیست اما به نظر نگاه خوش بینانه به روند معاملات ممکن است ما را دچار خطا و انحراف کند.   

علیرضا عزیزالهی | کارشناس بازار سرمایه: در آخرین روز هفته نیز مانند چند روز گذشته علیرغم سنگین نبودن صفوف فروش، شاهد معاملات کم حجم و بی میلی خریداران در اکثر نمادها مخصوصا گروه بانکی بودیم. از طرفی با توجه به تعطیلات آخر هفته و ریسک گریزی نوسان گیران که این روزها بازیگران اصلی این بازار کم رمق محسوب می شوند، احتمال بهبود نسبی حجم معاملات در ابتدای هفته‌آینده دور از انتظار نمی باشد.

امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه: در آخرین روز کاری هفته، بازار روند قابل پیش‌بینی داشت چرا که مسیر روز گذشته را ادامه داد. به جز دقایق ابتدایی، بازار تا پایان زمان معاملات روند ثابتی داشت به گونه‌ای که بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز در کف قیمتی معامله می‌شدند و در سوی دیگر نمادهای کوچک‌تر توانستند خودی نشان دهند. به این ترتیب در برابر افت شاخص‌کل، شاخص هم‌وزن رشد مختصری را به ثبت رساند. تجربه اولین هفته اجرای دامنه نوسان نامتقارن اگرچه نتوانست به سبزپوشی شاخص‌کل منجر شود اما در نهایت نماگر بازار در در کانال 1.2 میلیون واحد نگه داشت. از روز شنبه هفته آتی، دامنه نوسان کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله از منفی 4 تا مثبت 10 درصد تغییر می کند و ضریب اعتباری کارگزاری‌ها نیز به 60 درصد تغییر می‌کند. در کنار این تغییرات و با توجه به مشخص شدن سازوکار تغییر دامنه نوسان برای سهامداران، به نظر می‌رسد در ابتدای هفته آتی  عملکرد بازار متعادل و با چاشنی سبزپوشی دنبال شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید