شاخص بورس سبز شد/ رشد 7500 واحدی بورس تهران

کدخبر: ۳۹۸۰۰۹
در شروع معاملات بازار سرمایه هر سه شاخص بورس سبزپوش شدند و شاخص کل بورس تهران با صعود 7500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 183 هزار واحد قرار گرفت.
شاخص بورس سبز شد/ رشد 7500 واحدی بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه هر سه شاخص بورس سبزپوش شدند و شاخص کل بورس تهران با صعود 7500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 183 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز  با صعود586 واحدی 431 هزار و 444واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

شبندر، شپنا وفولاد بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های خودرو، وپارس و خساپا بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

زار امروز نیز همانند روز گذشته با متعادل و مثبت بودن معاملات در برخی از نماد‌های بزرگ و شاخص ساز از جمله گروه پالایشی آغاز بکار کرد البته به نظر می‌رسد کم کم شاهد بهبود تقاضا در کلیت بازار باشیم.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد مثبت بودن عمده نماد‌های گروه هستیم بطوری که شبندر با پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت همراه است و در قیمت ۲۶۳۹ تومان دنبال می‌شود و شبریز نیز که در معاملات روز گذشته با صف خرید همراه بوده اکنون با رشد بیش از ۳ درصدی قیمت در حال داد و ستد است. شپنا نیز رشد بیش از ۲.۵ درصدی دارد و در قیمت ۱۱۸۲ تومان قرار دارد.

در گروه فلزی‌ها نماد فولاد مبارکه در قیمت ۱۲۱۰ تومان داد و ستد می‌شود و رشد بیش از ۲.۵ درصدی را تجربه می‌کند و فملی در قیمت ۱۲۱۰ تومان رشد بیش از ۱ درصد دارد. فخوز خوش معامله این گروه در قیمت ۱۳۵۸ تومان رشد نزدیک به ۳ درصد دارد.

نماد شستا در قیمت ۱۸۶۱ تومان با رشد بیش از ۱ درصد دنبال می‌شود.

در گروه خودرویی‌ها نوسانات قیمت گروه همچنان در مدار منفی و با افزایش عرضه دنبال می‌شود، اما در مقابل شاهد متعادل شدن دو نماد لیدر گروه خودرو و خساپا هستیم، ولی با غلبه فروشندگان بر خریداران مجددا هر دو نماد در محدوده منفی قرار گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید