جزئیات واریز سود سهام عدالت از زبان رئیس سازمان بورس

کدخبر: ۳۹۹۵۶۲
رئیس سازمان بورس گفت: اطلاعات در سمات در حال آماده سازی است و تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود. تلاش بر این است که در بهترین حالت تمامی ۲۰۰ هزار تومان و در حالت‌های بعدی بخشی از این ۲۰۰ هزار تومان تا قبل از پایان سال به سهامداران اعطا شود.
جزئیات واریز سود سهام عدالت از زبان رئیس سازمان بورس

به گزارش اقتصادنیوز، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به وضعیت سهام عدالت گفت: پرتفوی سهام عدالت شامل شرکت‌های بزرگ و قدرتمند در بازار سرمایه است. همچنین شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کنند. شرکت‌های سرمایه پذیر با برگزاری مجامع، سیاست‌های تقسیم سود خود را اعلام کردند و برخی تمامی منابع و برخی دیگر بخشی از منابع خود را به صورت سود تقسیم خواهند کرد.

وی در خصوص سیاست تقسیم سود تا پایان سال بیان داشت: تقسیم سود سهام عدالت از دو بخش در حال بررسی است. بخش اول در سمات است که اطلاعات سهامداران پالایش شده است و کسانی که سهام خود را فروختند سودی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت، اما آن دسته که این سهم را خریداری کردند شامل سود خواهند شد.

سهام عدالت

دهقان دهنوی افزود: اطلاعات در سمات در حال آماده سازی است و تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود. اما بخش دوم بر عهده شرکت‌های سرمایه پذیر است که باید سود تقسیمی را به شرکت سمات واریز کنند تا بین مردم توزیع شود. این فرآیند در حال بررسی است و تلاش بر این است که در بهترین حالت تمامی ۲۰۰ هزار تومان و در حالت‌های بعدی بخشی از این ۲۰۰ هزار تومان تا قبل از پایان سال به سهامداران اعطا شود.

رئیس سازمان بورس در ادامه خاطرنشان کرد: به تمامی سهامداران سهام عدالت که یک برگه سهام ۵۰۰ هزار تومانی داشته باشند ۲۰۰ هزار تومان سود تعلق می‌گیرد به این ترتیب هر فردی دارای دو برگ سهام ۵۰۰ هزار تومانی باشد ۴۰۰ هزار تومان سود کسب خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید