نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات +اینفو

طلسم بورس شکست /بازگشت پول حقیقی به بازار

کدخبر: ۳۹۹۸۳۷
در معاملات سه شنبه 26 اسفند پس از 22 روز کاری خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 36 هزار و 309 واحدی به رقم یک میلیون و 290 هزار و 522 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز 3 هزار و 86 واحد بالا آمد و در سطح 437 هزار و 926 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 357 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 827 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی 

در روز ‌‌سه‌شنبه پس از  22 روز کاری متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی کل بازار سهام 57 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته 112 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی را شرکت رایان هم افزا (رافزا) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 72 میلیارد تومان بود. پس از رافزا، شپنا و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

روز خوب رافزا

در معاملات امروز نماد رافزا رشد قیمت 6 درصدی داشت. همچنین در صدر جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورس قرار داشت و بیشترین ورود پول حقیقی را داشت. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

«فارس»، «فولاد» و «فملی» نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و اپال و ثبهساز در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز رافزا، کزغال و وسپهر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

گروه‌های‌ سبز بازار

در روز سبزپوشی تابلوی بورس، تمام نمادهای گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری، فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی رشد قیمت داشتند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 23 هزار و 547 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 54 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 12 درصد افزایش یافت و به رقم 7 هزار و 97 میلیارد تومان رسید. 

رشد ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دوشنبه 268 درصد افزایش یافت و به رقم 619 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در اسفندماه است. ارزش صف‌های فروش نیز 34 درصد کاهش یافت و هزار و 675 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت فولاد مبارکه اصفهان (با نماد معاملاتی فولاد) با صف‌ خرید 124 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فولاد، شتران (پالایش نفت تهران) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 51 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، خزر (فنرسازی زر) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید