تحولات بازار سهام پایتخت در اخرین روز کاری1399

لبخند بورس تهران به نوروز

کدخبر: ۴۰۰۱۰۴
شاخص کل بورس امروز صعود کرد و به کانال بالاتر قدم گذاشت تا سال را سبزپوش به پایان ببرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 17 هزار و 182 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 307 هزار واحد رسید تا سال را در کانال 1.3 میلیونی به پایان ببرد.  

صعود به کانال جدید

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در 5 دقیقه ابتدایی 15 هزار واحد رشد کرد و به کانال 1.3 ملیونی قدم گذاشت. در پایان معاملات امروز شاخص کل نسبت به روز گذشته 17 هزار و 182 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 307 هزار و 657 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و 862 واحد نسبت به سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 439 هزار و 795 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس نیز 162 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 990 واحد رسید.

خروج پول حقیقی 

در روز ‌‌چهارشنبه شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 152 میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شرکت سرمایه‌گذاری امید (وامید) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 55 میلیارد تومان بود. پس از وامید، شتران و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

«فولاد»، «فارس» و «فملی» نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و اپال و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز رافزا، کزغال و وسپهر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

گروه‌‌ سبز بازار

در روز سبزپوشی تابلوی بورس، اغلب نمادهای گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری مانند وبصادر، وپست، وبملت و وتجارت رشد قیمت داشتند. در مقابل اکثری قریب به اتفاق نمادهایی خودرویی بازار مانند خودرو، خساپا و خگستر با افت ارزش مواجه شدند.

رشد ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز سه‌شنبه 52 درصد کاهش یافت و به رقم 295 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد افزایش یافت و هزار و 854 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پالایش نفت تهران (با نماد معاملاتی شتران) با صف‌ خرید 156 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شتران، تبرک (گروه صنعتی تبرک) و فباهنر (مس شهید باهنر) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 125 میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، سنیر (سیمان سفید نی ریز) و کلوند (کاشی الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، 80 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 20 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 83 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 17 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

رشد ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 56 هزار و 744 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 141 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 12 درصد کاهش یافت و به رقم 6 هزار و 237 میلیارد تومان رسید. 

فولاد و سایپا در صدر جدول معاملات

در معاملات روز  فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 294 میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ایران خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن برکت و سایپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز سایپا با نماد معاملاتی خساپا با تعداد 663 میلیون و 319 هزار و 616 سهم همانند سه روز گذشته در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک صادرات تعلق داشت. بانک تجارت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید