طرح بورس برای خرید و فروش سهام عدالت در سال 1400

کدخبر: ۴۰۲۱۴۴
اقتصاد نیوز: رئیس سازمان بورس اعلام کرد: در سال جدید خرید و فروش سهام عدالت به شکلی انجام می شود که در کنار حفظ نقد شوندگی فشار فروش به بازار سرمایه وارد نشود.
طرح بورس برای خرید و فروش سهام عدالت در سال 1400

به گزارش اقتصاد نیوز،سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه سهام عدالت تا سال ۹۹امکان خرید و فروش نداشت، از بررسی راهکار جدید برای خرید و روش سهام عدالت در سال 1400 خبر داد و گفت: سهام عدالت می تواند در داخل صندوق های سرمایه گذاری قرار گرفته و واحدهای آن صندوق ها دادوستد شود.

محمد علی دهقان دهنوی با اشاره به شیوع کرونا و فشار معیشتی در سال ۹۹ گفت:این مساله برای قشرهای آسیب پذیر جدی بود. این در حالی است که بخش قابل توجهی از این افراد یک دارایی ارزشمند به نام سهام عدالت داشتند و ایده آزادسازی سهام عدالت به عنوان یک دارایی ارزشمند بر همین اساس مطرح شد.

وی تاکید کرد: البته توصیه دولتمردان این است که دارندگان سهام عدالت، سهام خود را نگه داشته و از فروش آن خودداری کنند، چرا که مجموعه ای از سهام شرکت های بزرگ و ارزشمند است. اما طبیعی است که به دلیل موارد یادشده، گروهی تصمیم به فروش سهام خود بگیرند، از همین رو و باتوجه به حجم عرضه ها، در سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال طراحی روش هایی هستیم که هم فشار فروش بر بازار سرمایه وارد نشود و هم نقدشوندگی سهام حفظ شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به یکی از این روش ها خاطرنشان کرد: برای مثال، این سهام می تواند در داخل صندوق های سرمایه گذاری قرار گرفته و واحدهای آن صندوق ها دادوستد شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید