6 نماد مثبت و منفی بازار سهام امروز؛

تداوم خروج سهامداران حقیقی از بورس +اینفو

کدخبر: ۴۰۲۲۵۶
در جریان تحولات امروز -سه‌شنبه- بازار سرمایه باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 3 هزار و 799 واحدی به رقم یک میلیون و 303 هزار و 88  واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن 276 واحد بالا آمد و در سطح 442 هزار و 828 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس با رشد اندک 34 واحدی به رقم 18 هزار و 81 واحد رسید. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

«فارس»، «فملی» و «تاپیکو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. «فولاد»، «شتران» و «اپال» نیز سه نماد با تاثیرگذاری مثبت بر شاخص کل بودند. 

خروج پول حقیقی 

در روز سه شنبه شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 263 میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را موسسه مالی و اعتباری ملل (وملل) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 28 میلیارد تومان بود. پس از وملل، کیسون و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 97 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد نیز 6.8 درصد کاهش یافت و به رقم 3 هزار و 903 میلیارد تومان رسید. 

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز یکشنبه 32 درصد کاهش یافت و به رقم 102 میلیارد تومان رسید. در مقابل ارزش صف‌های فروش 1.4 درصد افزایش یافت و هزار و 970 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت رایان هم افزا (با نماد معاملاتی رافزا) با صف‌ خرید 13 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رافزا، وپست (پست بانک ایران) و خرینگ (رینگ سازی مشهد) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 91 میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، کاذر (فراورده‌های نسوز آذر) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید