رشد 39 درصدی ارزش صف‌های فروش

ثبت بیشترین خروج پول حقیقی در سال 1400 +اینفو

کدخبر: ۴۰۲۸۹۰
امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 763 میلیارد تومان بود و شاهد تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بودیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 11 هزار و 648 واحدی به رقم یک میلیون و 282 هزار و 874 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز هزار و 533 واحد پایین آمد و در سطح 441 هزار و 114 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 119 واحد افت کرد و به رقم 18 هزار و 3 واحد رسید. 

سهم‌های تاثیرگذار 

«فولاد»، «فملی» و «شستا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و اپال و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز رافزا، بپیوند و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

خروج پول حقیقی 

در روز ‌‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 763 میلیارد تومان بود و شاهد تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بودیم.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شرکت صنایع شیمیایی ایران (شیران) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 33 میلیارد تومان بود. پس از شیران، اپال و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

بازارها زیر سایه مذاکرات

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 136 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهار‌شنبه 3.7 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 35 درصد کاهش یافت و به رقم 2 هزار و 503 میلیارد تومان رسید. 

گروه‌‌ قرمز بورس

در روز نزول شاخص بورس، قیمت سهام تمام نمادهای معدنی گروه‌ استخراج کانه‌های فلزی مانند کگل، کچاد و اپال کاهش یافت. 

رشد ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز چهار‌شنبه یک درصد کاهش یافت و به رقم 99 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 39 درصد افزایش یافت و 2 هزار و 946 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 59 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، رافزا (شرکت رایان هم افزا) و شصدف (صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 94 میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، سنیر (سیمان سفید نی ریز) و خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 14 فروردین

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید