گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

هت تریک بورس / برکت صدرنشین بازار + نمودار

کدخبر: ۴۰۸۰۴۰
اقتصادنیوز: امروز 5 اردیبهشت 1400 در روز یکشنبه شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی نزول کرد تا بار دیگر در مسیر سقوط هت تریک کند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس 11 هزار و 522 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 187 هزار واحد رسید.  

سومین روز سقوط

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 6 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز شنبه  11 هزار و 522 واحد ریزش کرد و به سطح یک میلیون و 187 هزار و 831 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 945 واحد نسبت به روز گذشته  پائین آمد و در رقم 428 هزار و 131 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 90 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 596 واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه ، 17 نماد رشد قیمت داشتند که 12 نماد بورسی و 5 نماد فرابورسی بودند. همچنین 221 نماد کاهش قیمت داشتند که 147 نماد بورسی و 74 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 3 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 50 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز ‌یکشنبه برای هشتمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 528 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 43 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام برکت (داروسازی برکت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 48 میلیارد تومان بود. پس از برکت، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فملی»، «فولاد» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای تاصیکو، افق و وکار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و فملی و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز شگویا، آریا و دماوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 25 درصد کاهش یافت و در رقم 39 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد کاهش یافت و 4 هزار و 461 میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 27 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و سدشت (سیمان دشتستان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 184 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و غصینو (صنعتی مینو)  بیشترین صف فروش را داشتند.

 امروز در سمت تقاضا، 52 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 48 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 83 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 17 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 4 هزار و 344 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 25 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 4 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و 696 میلیارد تومان رسید.

برکت در صدر 

در معاملات امروز نماد برکت (داروسازی برکت) بیشترین تراکنش بورس و بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد. همچنین برکت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 196 میلیارد تومان بود.  

پس از برکت، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و بانک پاسارگاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

نمادهای بانکی صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز وتجارت (بانک تجارت) با تعداد 218 میلیون و 921 هزار و 50 سهم در صدر قرار گرفته است. بانک ملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک صادرات تعلق داشت. نمادهای وکار (بانک بانک کارآفرین) و تنوینح (حق تقدم تامین سرمایه نوین) نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید