گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

رشد 470 درصدی خروج سهام داران از بورس + نمودار

کدخبر: ۴۰۹۳۳۶
اقتصادنیوز: امروز 11 اردیبهشت 1400 در اولین روز کاری هفته شاخص کل بورس 13 هزار واحد ریزش کرد و شاهد خروج 587 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 547 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 194 هزار واحد رسید.  

بورس

بازگشت به کانال 1.1 میلیونی

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در یک ساعت ابتدایی حدود 6 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه 13 هزار و 547 واحد ریزش کرد و به سطح یک میلیون و 194 هزار و 303 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و 608 واحد نسبت به روز چهارشنبه پائین آمد و در رقم 425 هزار و 664 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 87 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 572 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه ، 30 نماد رشد قیمت داشتند که 21 نماد بورسی و 9 نماد فرابورسی بودند. همچنین 269 نماد کاهش قیمت داشتند که 180 نماد بورسی و 89 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 6 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 59 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز ‌شنبه برای یازدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با رشد 470 درصدی به 587 میلیارد تومان افزایش یافت که بالاترین رقم در 10 روز کاری گذشته از 28 فروردین به این سو است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وسپهر (سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 82 میلیارد تومان بود. پس از وسپهر، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فولاد»، «فملی» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خبهمن صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وسپهر، کرمان و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 48 درصد کاهش یافت و در رقم 50 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 8 درصد کاهش یافت و 4 هزار و 96 میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 32 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) و سدشت (سیمان دشتستان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 163 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

 امروز در سمت تقاضا، 68 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 32 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 88 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 12 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 3 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 47 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 29 درصدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم 2 هزار و 903 میلیارد تومان رسید.

وبملت و خبهمن در صدر جدول معاملات

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 127 میلیارد تومان بود.  

پس از وبملت، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خبهمن رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خساپا و وسپهر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خبهمن (خودروسازی بهمن) با تعداد 758 میلیون و 876 هزار و 862 سهم در صدر قرار گرفته است. نماد کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ایران خودرو تعلق داشت. نمادهای خساپا و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید