بازار سهام در یک نما؛

دلار نتوانست بورس را بالا بکشد/ گروه‌های قرمز بازار شنبه +اینفو

کدخبر: ۴۱۰۷۷۹
امروز قیمت سهام تمام نمادهای سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که با تصویب بسته حمایت از بازار و رشد قیمت دلار انتظار می‌رفت شاخص بورس رشد کند، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 4 هزار و 755 واحدی به رقم یک میلیون و 167 هزار و 502 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز 836 واحد پائین آمد و در سطح 422 هزار و 18 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 59 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 365 واحد رسید.

در اکوایران ببینید:بازگشت صف دلار سهمیه‌ای به بازار ارز

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «شستا»، «فارس» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فملی صدرنشین است و شستا و وپاسار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وسپهر، آریا و دماوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در اکوایران ببینید:بورس می‌تواند سپر تورم باشد؟

گروه‌های قرمز

امروز قیمت سهام تمام نمادهای سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» کاهش یافت. 

افت ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 204  میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 11 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 8 درصدی نسبت به روز چهارشنبه  به رقم 2 هزار و 115 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 55 درصد کاهش یافت و در رقم 29 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2  درصد افزایش یافت و 4 هزار و 307 میلیارد تومان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید