فوری؛ تصویب دامنه متقارن ۵± در هیات مدیره سازمان بورس

کدخبر: ۴۱۱۰۸۴
اقتصادنیوز: دامنه متقارن ۵± در هیات مدیره سازمان بورس به تصویب رسید.
فوری؛ تصویب دامنه متقارن ۵±  در هیات مدیره سازمان بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته؛ هیات مدیره سازمان بورس؛متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن را مصوب کرد.

چگونه دامنه متقارن ۵± تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه  عصرامروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰؛ با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی وپیرو مطالعات صورت گرفته؛ در خصوص متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از همین رو دامنه نوسان به جای +۶ و ۴-  به مثبت و منفی ۵  تغییر یافت و در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد. 

 همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران  مقرر شد از روز شنبه 25  اردیبهشت حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار  تهران، بازار اول و دوم  فرابورس ایران به 1.5 میلیارد تومان و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب یک میلیارد تومان، 500 میلیون تومان و 359 میلیون تومان تغییر یابد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید