مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد؛

دلیل محدودیت سه روزه معاملات چندکارگزاری بورس

کدخبر: ۴۱۴۴۶۰
مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پیامک ارسال شده مبنی بر محدودسازی برخی کارگزاری‌ها در بازه زمانی سه روز، توضیحاتی داد.
دلیل محدودیت سه روزه معاملات چندکارگزاری بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پیامک ارسال شده مبنی بر محدودسازی برخی کارگزاری‌ها در بازه زمانی سه روز، توضیحاتی را منتشر کرد.

با توجه به سوء تفاهم ایجاد شده در مورد علت محدود کردن برخی کارگزاری‌ها از معاملات اوراق بهادار؛ به استحضار اهالی بازار سرمایه می‌رساند که منشا محدودیت‌های اعمال شده بر معاملات کارگزاری ارسال کننده پیامک، پرونده‌های تخلفاتی و اجرای آرای محکومیت‌های انضباطی صادر علیه نهاد مالی مذکور در مرجع رسیدگی به تخلفات بازار سرمایه است، و ارتباطی به شرایط بازار ندارد.

مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در روشنگری چرایی محدود سازی برخی کارگزاری‌ها در بازه زمانی سه روز، دو نکته را به استحضار می‌رساند:

الف) منشا ارسال پیامک به کارگزاری‌های یاد شده، دستگاه اجرای احکام انضباطی و مرجع رسیدگی به پرونده‌های تخلفاتی بوده و هیچگونه ارتباطی با تصمیم نهاد ناظر و شرایط بازار نداشته و ندارد.

ب) شایسته است اشخاص حقیقی، حقوقی و کارگزاری‌ها در صورت احراز تخلفات در پیشگاه قانون تمکین کرده و از طرح مباحث انحرافی، حاشیه‌سازی و تشویش اذهان عمومی بپرهیزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید