آخرین تحولات بورس پایتخت؛

بورس تهران یک پله پایین افتاد + نمودار

کدخبر: ۴۱۴۵۱۷
اقتصادنیوز:امروز 3 خرداد 1400 شاخص کل به کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 12 هزار و 189 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 95 هزار واحد رسید.

بورس

هفتمین روز نزولی بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 3 هزار واحد افت کرد. در حالی که تا ساعت پایانی معاملات شاخص در محدوده یک میلیون و 101 هزار واحد در نوسان بود، پس از بازگشایی نماد وبملت (بانک ملت) در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 12 هزار و 189 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 95 هزار و 725 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 4 هزار و 999 واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم 383 هزار و 217 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 27 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 476 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 57 نماد رشد قیمت داشتند که 41 نماد بورسی و 16 نماد فرابورسی بودند. همچنین 287 نماد کاهش قیمت داشتند که 198 نماد بورسی و 89 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 13 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 69 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی 

در روز دوشنبه شاهد هشتمین روز متوالی خروج پول حقیقی از بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 373 میلیارد تومان بود. 

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وملل (موسسه اعتباری ملل)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 39 میلیارد تومان بود. پس از وملل، غپینو (پارس مینو) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای شتران، شغدیر، اخابر، پکرمان و بموتو نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «وبملت»، «وتجارت» و «پارسان» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شتران و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در روزی که اغلب گروه‌ها و نمادهای بازار قرمز پوش بودند، نمادهای گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی شدند. قیمت سهام نمادهای بزرگ این گروه مانند وغدیر، وبانک و شستا افزایش یافت. 

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گشته 12 درصد افزایش یافت و در رقم 172 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 505 میلیارد تومان شد.

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فتوسا) با صف‌ خرید 96 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فتوسا، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) و شتران (پالایش نفت تهران) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 187 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، غصینو (صنعتی مینو) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 138 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 7 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 14 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 2 هزار و 652 میلیارد تومان رسید.

شپنا و خگستر صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 125 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، شتران بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خگستر و برکت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خگستر با تعداد 436 میلیون و 742 هزار و 145 سهم در صدر قرار گرفته است. وبصادر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و شتران نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید