پس از 3 ماه اتفاق افتاد؛

سقوط مازاد عرضه بورس به کانال جدید

کدخبر: ۴۱۹۳۲۴
در هفته اخیر ارزش مازاد عرضه بازار پس از 52 روز کاری به رقمی کمتر از 2 هزار میلیارد تومان ریزش کرد.
سقوط مازاد عرضه بورس به کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز -سه‌شنبه 25 خرداد- رقم مازاد عرضه بازار برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و با کاهش 4 درصدی –معادل 68 میلیارد تومان- به رقم هزار و 564 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که سه هفته قبل رقم مازاد عرضه بیش از 3 هزار میلیارد بود و در ابتدای اردیبهشت در حدود 4 هزار میلیارد تومان قرار داشت. می‌دانیم که افت مازاد عرضه علامتی مثبت برای سهام داران است و نشان از کاهش فشار صف‌های فروش در بورس دارد.

روند هفته

هفته گذشته مازاد عرضه بورس بیش از 2 هزار میلیارد تومان بود و در ابتدای هفته اخیر مازاد عرضه بازار پس از 52 روز کاری (از 11 فروردین) به زیر 2 هزار میلیارد تومان ریزش کرد. روز شنبه مازاد عرضه رقمی معادل هزار و 927 میلیارد تومان بود و روز یکشنبه به هزار و 732 میلیارد تومان کاهش یافت. روز دوشنبه به هزار و 632 میلیارد تومان رسید و روز سه‌شنبه به هزار و 564 میلیارد تومان سقوط کرد. 

ارزش صف‌های بازار در روز سه‌شنبه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 44 درصد کاهش یافت و در رقم 158 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و هزار و 722 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 54 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 103 میلیارد تومانی برای چهارمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، فتوسا (تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و توریل (توکا ریل) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 77 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

مازاد عرضه بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید