تحولات بازار سهام در آخرین روز کاری هفته؛

ششمین روز نزولی شاخص هم وزن بورس+نمودار

کدخبر: ۴۱۹۵۶۵
اقتصادنیوز: امروز 26 خرداد 1400 شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی افت کرد تا هفته را نزولی به پایان ببرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 2 هزار و 458 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 147 هزار واحد رسید.

بورس

پایان نزولی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود هزار واحد نزول کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 2 هزار و 458 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 147 هزار و 669 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 2 هزار و 786 واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم 370 هزار و 585 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 67 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 294 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 94 نماد رشد قیمت داشتند که 61 نماد بورسی و 33 نماد فرابورسی بودند. همچنین 313 نماد کاهش قیمت داشتند که 217 نماد بورسی و 96 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 20 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 69 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی 

روز چهارشنبه برای هفتمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 234میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 55 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، وملل (موسسه اعتباری ملل) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز «فملی»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد «نوری»، «کگل» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» افزایش یافت و نمادهای بزرگ این گروه مثل شپنا، شبریز، شتران، شبهرن، شسپا، شراز، شاوان، ونفت و شپاس سبزپوش شدند.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 108 درصد افزایش یافت و در رقم 329 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 4 درصد کاهش یافت و هزار و 650 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 55 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 94 میلیارد تومانی برای پنجمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، نوری (پتروشیمی نوری) و شبریز (پالایش نفت تبریز) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 70 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 753 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 15 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 14 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 493 میلیارد تومان رسید.

شپنا و خودرو صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 238 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فولاد و خاهن در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خودرو با تعداد 600 میلیون و 3 هزار و 850 سهم در صدر قرار گرفته است. خگستر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به سایپا تعلق داشت. ثامید و کرمان در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید