گزارش اقتصادنیوز از تحولات بازار سهام در آخرین روز کاری هفته؛

بورس رمقی برای صعود نداشت

کدخبر: ۴۲۴۵۳۸
اقتصادنیوز: امروز چهارشنبه 16 تیر 1400 شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی رشد کرد اما نتوانست بیش از 835 واحد بالا بیاید.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 835 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 282 هزار واحد رسید.

بورس

پایان صعودی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در یک ساعت ابتدایی حدود 3 هزار واحد رشد کرد. اما پس از آن روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 835 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 282 هزار و 22 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 960 واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم 392 هزار و 584 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 26 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 367 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 235 نماد رشد قیمت داشتند که 161 نماد بورسی و 74 نماد فرابورسی بودند. همچنین 222 نماد کاهش قیمت داشتند که 160 نماد بورسی و 62 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 50 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 47 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی

در روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 23 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به دیروز کاهش 94 درصدی داشته است. 

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام آریان (پارس آریان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 83 میلیارد تومان بود. پس از آریان، نوری (شرکت پتروشیمی نوری) و کاما (باما) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فارس»، «وغدیر» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فولاد»، «فخوز» و «شتران» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و برکت و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، گدنا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 51 درصد کاهش یافت و در رقم 348 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 5 درصد کاهش یافت و 674 میلیارد تومان شد. 

شرکت مپنا (با نماد معاملاتی رمپنا) با صف‌ خرید 83 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رمپنا، نمادهای کاما (شرکت باما) و بمپنا (تولید برق عسلویه مپنا) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 51 میلیارد تومانی داشت. پس از ثالوند، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و غدام (خوراک دام پارس) بیشترین صف فروش را داشتند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 901 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 23 درصد افزایش یافته است. 

 همچنین ارزش معاملات خرد با افت 14 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 274 میلیارد تومان رسید.

برکت و کرمان صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 203 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و نوری رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن وغدیر و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز کرمان با تعداد 469 میلیون و 127 هزار و 781 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. خگستر و البرز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید