رشد نقدشوندگی بازار سهام؛

افزایش 462 درصدی ورود سهامداران جدید به بورس

کدخبر: ۴۲۶۸۰۰
در اولین روز هفته 135 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز کاری قبل رشد 462 درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد 5 هزار و 727 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 311 هزار و 222 واحد رسید. این در حالی است که در یک ساعت ابتدایی بیش از 12 هزار واحد رشد کرده بود. اما پس از آن شروع به نزول کرد و بیش از 6 هزار واحد پائین‌تر از قله یک میلیون و 317 هزار واحدی ایستاد. 

شاخص هم وزن نیز با افزایش 974 واحدی در سطح 402 هزار و 585 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 2 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 987 واحد قرار گرفت.

افزایش ورود پول حقیقی

در روز شنبه برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 135 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز کاری قبل رشد 462 درصدی داشته است. در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 73 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، شبریز (پالایش نفت تبریز) و خبهمن (خودروسازی بهمن) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز نمادهای «میدکو»، «شپنا» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «کچاد»، «شپدیس» و «فخوز» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و شپنا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فگستر و فتوسا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد نقدشوندگی بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 18 هزار و 77 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 20 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 409 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 99 روز کاری گذشته از 27 بهمن سال 1399 تاکنون است.

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 14 درصد رشد کرد و در رقم 466 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 0.43 درصد ازفایش یافت و 468 میلیارد تومان شد.

شرکت پالایش نفت لاوان (با نماد معاملاتی شاوان) با صف‌ خرید 156 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شاوان، نمادهای دی (بانک دی) و تیپیکو (پارس دارو) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 50 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، سنیر (سیمان سفید نیریز) و کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید