بهبود تقاضا در بازار سهام؛

فولاد صدرنشین بورس شد/ دو سمت سبز و قرمز بازار

کدخبر: ۴۳۱۹۱۷
در روز صعود شاخص‌های بازار فولاد بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل و بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات دومین روز هفته شاخص کل بورس 10 هزار و 102 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 407 هزار واحد رسید.

بورس

صعود شاخص‌ها

امروز در ابتدای معاملات روند شاخص بورس نزولی شد و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی 260 واحد افت کرد اما پس از آن صعودی شد و در پایان معاملات با رشد 10 هزار و 102 واحدی نسبت به دیروز به سطح یک میلیون و 417 هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با رشد 3 هزار و 536 واحدی در سطح 407 هزار و 792 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 67 واحد رشد کرد و در سطح 20 هزار و 308 واحد قرار گرفت.

بورس

فولاد صدرنشین بورس امروز

در معاملات امروز سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 278 میلیارد تومان بود. علاوه بر این فولاد بیشترین خروج پول حقیقی و بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل را داشت.

پس از فولاد، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و فارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد برکت و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 833 میلیون و 221 هزار و 68 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. خودرو و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

 لیدرهای بازار

روز سه‌شنبه نمادهای «فولاد»، «فارس» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. کگل، شپنا، نوری، شبریز و پارسان دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «ومعادن»، «کچاد» و «وپارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، وهامون و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 286 نماد رشد قیمت داشتند که 198 نماد بورسی و 88 نماد فرابورسی بودند. همچنین 187 نماد کاهش قیمت داشتند که 136 نماد بورسی و 51 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 59 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 38 درصد بازار افت قیمت داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی

روز یکشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 95 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 43 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، برکت (شرکت داروسازی برکت) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 134 درصد رشد کرد و در رقم 857 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 18 درصد کاهش یافت و 366 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به 491 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 113 روز کاری گذشته از 25 بهمن 1399 به این سو است. 

شرکت سپید ماکیان (با نماد معاملاتی سپید) با صف‌ خرید 411 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای وهامون (شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا) و کالا (بورس کالا) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به ثالوند (سرمایه‌گذاری مسکن الوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 51 میلیارد تومانی داشت. پس از ثالوند، غدام (خوراک دام پارس)  و کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) بیشترین صف فروش را داشتند.

 کاهش ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 452 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 22 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 296 میلیارد تومان رسید.

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید