گزارش اقتصادنیوز از تحولات بورس پایتخت در هفته‌ اخیر

گذر میزان نقدشوندگی بازار سهام تهران از رکورد6ماهه

کدخبر: ۴۳۵۷۸۷
درهفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد بورس 11 هزار و 79 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 7 هزار و 913 میلیاردی هفته پیشین، رشد 40 درصدی داشته است.
گذر میزان نقدشوندگی بازار سهام تهران از رکورد6ماهه

به گزارش اقتصادنیوز ، در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر بورس پایتخت ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 438 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 10  درصد افزایش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 11 هزار و 934 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات روز چهارشنبه نماد شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 257 میلیارد تومان بود.

پس از شستا، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و غدام رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد دی و سنیر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و 674 میلیون و 468 هزار و 195 سهم در صدر قرار گرفته است. خبهمن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه‌شنبه بود که ارزشی معادل 13 هزار و 937 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم 21 هزار و 301 میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته 17 هزار و 912 تومان بود که نسبت به رقم 15 هزار و 734 میلیاردی هفته پیشین، رشد 13 درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 11 هزار و 79 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 7 هزار و 913 میلیاردی هفته پیشین، رشد 40 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 11 هزار و 934 میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد و بیشترین رقم ارزش معاملات خرد در 6 ماه گذشته را ثبت کرد. پایین‌ترین رقم نیز به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که 10 هزار و 655 میلیارد تومان بود.

35

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید