بازار سهام در یک نگاه؛

رشد تقاضا در بورس/ صف نشینی سهام داران در بازار سهام +اینفو

کدخبر: ۴۳۶۴۵۱
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 38 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 683 میلیارد تومان ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش 25 هزار و 555 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 575 هزار واحد صعود کرد. 

شاخص هم وزن نیز با رشد 11 هزار و 149 واحدی در سطح 467 هزار و 507 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 410 واحد بالا آمد و در سطح 22 هزار و 728 واحد قرار گرفت.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

روز شنبه نمادهای «وامید»، «پارسان» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «نوری»، «مبین» و «پارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، مدیریت و ثالوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رکورد شکنی ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 608 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 27 درصد افزایش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 12 هزار و 756 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 6 ماه گذشته است. 

مازاد تقاضا در بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 38 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 683 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 55 درصد کاهش یافت و 46 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به هزار و 592 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید